%ce%b1%ce%bc%ce%b2%cf%81%ce%b1%ce%ba%ce%b9%ce%b1
Έξι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, (Αθανάσιος Καββαδάς, βουλευτής Ν. Λευκάδας, Κων/νος Καραμανλής, βουλευτής Ν. Σερρών, Μάριος Σαλμάς, βουλευτής Ν. Αιτωλοακαρνανίας, Κων/νος Καραγκούνης, βουλευτής Ν. Αιτωλοακαρνανίας, Βασίλειος Γιόγιακας, βουλευτής Ν. Θεσπρωτίας και Στέργιος Γιαννάκης, βουλευτής Ν. Πρεβέζης) κατέθεσαν νέα ερώτηση για την τύχη του έργου του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού.
Πρόκειται για ένα έργο με μυριάδες προβλήματα που ξεκίνησε το 2010 και 6,5 χρόνια μετά είναι ακόμα στα μισά. Στο έργο δεν υπάρχει σαφής εικόνα πότε θα ολοκληρωθούν οι εργολαβίες και πότε θα παραδοθεί προς χρήση ο οδικός άξονας.
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, “το έργο έχει χωριστεί σε τέσσερα διακριτά τμήματα με αντίστοιχες εργολαβίες:
η πρώτη αφορά στο τμήμα Άκτιο – Παλιάμπελα, μήκους 22,5 χιλιομέτρων,
η δεύτερη το τμήμα Παλιάμπελα – Γουργουβλί μήκους 4,4 χιλιομέτρων (η οποία είναι και η πιο προβληματική),
η τρίτη το τμήμα Δρυμός – Λουτράκι μήκους 8,1 χιλιομέτρων και η
τέταρτη το τμήμα Λουτράκι – Αμβρακία, μήκους 13,5 χιλιομέτρων.
Συνεχίζοντας στο κείμενο οι βουλευτές αναφέρουν ότι “οι 4 εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου πήραν παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2016, καθώς υπήρξε καθυστέρηση στην έγκριση των συμπληρωματικών συμβάσεων, οι οποίες θα δοθούν σε 3 από τις 4 εργολαβίες. Η προθεσμία αυτή έχει ήδη παρέλθει και είναι αναγκαίο να δοθεί νέα παράταση”.
Στη συνέχεια γίνεται ανάλυση των πεπραγμένων ανά εργολαβία: “Για την πρώτη εργολαβία, από Χ.Θ 0-22,5 (Άκτιο-Δρυμός) με προϋπολογισμό 120 εκατ. Ευρώ και ανάδοχο την «ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική ΑΕ», την τρίτη εργολαβία από Χ.Θ 26,9-35 (Δρυμός-Λουτράκι) με προϋπολογισμό 46,88 εκατ. Ευρώ και ανάδοχο την «Κ/Ξ Ιόνιος ΑΕ-ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ» και την τέταρτη εργολαβία, από Χ.Θ 35-48,5 (Παράκαμψη Αμφιλοχίας) με προϋπολογισμό 62,23 εκατ. Ευρώ και ανάδοχο “Consorzio Stabile Italimprese Societa a Responsabilita Limitata”, είχατε εξαγγείλει ότι θα συνεχίσουν και μετά τις 30 Σεπτεμβρίου με επιπλέον ποσά της τάξεως των 3,5-5 εκατ. Ευρώ (ανά εργολαβία) με στόχο να έχουμε παράδοση κάποιων τμημάτων στην κυκλοφορία.
Η δεύτερη εργολαβία, Χ.Θ 22,5-26,9 (Δρυμός), προϋπολογισμού 39,27 εκατ. Ευρώ και ανάδοχο την «Κ/Ξ Ιόνιος ΑΕ-Τομή ΑΒΕΤΕ», που παραμένει και η πιο προβληματική, είναι άγνωστο πώς και με ποιο κόστος θα συνεχιστεί.
Στην τέταρτη εργολαβία για την παράκαμψη της Αμφιλοχίας, τα έργα έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό, καθώς περίπου οκτώ (8) χιλιόμετρα από τα συνολικά 13,5 χλμ. έχουν ήδη ασφαλτοστρωθεί και είναι δυνατή η διέλευση οχημάτων. Στο υπόλοιπο τμήμα της εργολαβίας εκκρεμεί η ασφαλτόστρωση και ορισμένες παρεμβάσεις κατά σημεία για την αποτροπή κατολισθήσεων, ενώ σε ένα σημείο υπάρχει εκκρεμότητα απαλλοτρίωσης. Σε αντίστοιχο βαθμό ωριμότητας είναι και το έργο της τρίτης εργολαβίας, στην οποία εκκρεμούν παρεμβάσεις κατά των κατολισθήσεων σε μόλις ένα χιλιόμετρο.
Ως εκ τούτου, η τρίτη και τέταρτη εργολαβία αποτελούν περίπου το ήμισυ του συνολικού έργου (συνολικά 21,6 χλμ από τα συνολικά 48,5 χλμ), δηλαδή το τμήμα από Αμφιλοχία έως το Δρυμό, και ολοκληρώνοντας αυτό το τμήμα περατώνεται το δυσκολότερο κατασκευαστικά κομμάτι του οδικού άξονα Ακτίου-Αμβρακία.
Εκτίμηση των βουλευτών είναι ότι τα έργα στο τμήμα από Αμφιλοχία έως το Δρυμό μπορούν να προχωρήσουν κατά προτεραιότητα και να δοθούν το ταχύτερο δυνατό στην κυκλοφορία ενώ εκφράζουν την ανησυχία τους για τυχόν μη έγκριση των εργολαβιών από τα Ελεγκτικά Όργανα.
Οι ερωτήσεις που ζητούν απάντηση από τους 6 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας είναι αν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την παράδοση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία ή τμημάτων αυτού και αν δοθεί τελικά νέα παράταση, η χρηματοδότηση και το χρονοδιάγραμμα των έργων μέχρι την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Από xiromeropress