Ένας ινδιάνος ονόματι Χουάν Ντιέγκο περνούσε από τον λόφο του Tepayac για να πάει στη πόλη, στις 9 Δεκεμβρίου του 1531, όταν ξαφνικά στη κορυφή του βουνού είδε μια περίεργη λάμψη και μια γυναίκα να τον καλεί να πάει κοντά της.
Η “Κυρία” αυτή του λέει ότι είναι “η τέλεια πάντα Παρθένος Μαρία, η Μητέρα του αληθινού και μόνου Θεού” και τoυ ζητά να πάει στον επίσκοπο και να του πει ότι θέλει να ανεγείρει ένα ναό στους πρόποδες του λόφου. Ο Χουάν Ντιέγκο τρέχει γρήγορα στον επίσκοπο, αλλά δεν θα γίνει πιστευτός απ’ αυτόν. Επιστρέφοντας στο σπίτι το βράδυ, θα συναντηθεί ξανά στο Tepeyac με την Παναγία, στην οποία και αναφέρει την αποτυχία του και της ζητά να απαλλαγεί από την αποστολή που του έχει ανατεθεί, δηλώνοντας τον εαυτό του ανάξιο. Η Παναγία του ζητά να επιστρέψει την επόμενη μέρα στον επίσκοπο ο οποίος, αφού του έκανε πολλές ερωτήσεις σχετικά με τον τόπο και τις συνθήκες της εμφάνισης, του ζητάει ένα σημάδι. Η Παναγία υπόσχεται να του το δώσει την επόμενη μέρα.
Την επόμενη μέρα, όμως, ο Χουάν Ντιέγκο δεν μπορεί να επιστρέψει: Ο θείος του, ο Χουάν Μπερναρντίνο, είναι σοβαρά άρρωστος και αυτός θα πάει από νωρίς το πρωί στο Τλατελόλκο να ψάξει για έναν ιερέα να εξομολογήσει τον ετοιμοθάνατο. Βλέποντας το Tepeyac, ως εκ τούτου, αποφασίζει να αλλάξει πορεία για να αποφύγει μια συνάντηση με την «Κυρία». Αλλά η «Κυρία» είναι εκεί μπροστά του και του ζητά το λόγο γιατί μια τέτοια βιασύνη. Ο Χουάν Ντιέγκο γονατίζει στα πόδια της και της ζητά συγχώρεση γιατί δεν μπορεί να εκπληρώσει την αποστολή που του είχε ανατεθεί προς τον επίσκοπο, εξαιτίας της θανάσιμης αρρώστιας του θείου του.
Η “Κυρία” τον καθησυχάζει, λέγοντας ότι ο θείος του είχε ήδη θεραπευθεί, και τον καλεί να αναρριχηθεί στην κορυφή του λόφου για να μαζέψει λουλούδια. Ο Χουάν Ντιέγκο ανέβηκε στην κορυφή του λόφου και με μεγάλο θαυμασμό βρήκε τα όμορφα “λουλούδια της Καστίλλης” είναι 12 Δεκεμβρίου. Αυτή την εποχή του χρόνου, το χειμερινό ηλιοστάσιο, σύμφωνα με το Ιουλιανό ημερολόγιο που ίσχυε τότε, ούτε η εποχή ούτε ο τόπος, έρημος και πετρώδης, είναι κατάλληλα για την ανάπτυξη λουλουδιών, όπως αυτά. Ο Χουάν Ντιέγκο μάζεψε ένα μάτσο που τα πηγαίνει στην Παναγία, η οποία, ωστόσο, του παραγγέλλει να τα παρουσιάσει στον επίσκοπο ως απόδειξη της αλήθειας των εμφανίσεων.
Ο Χουάν Ντιέγκο υπάκουσε και ήρθε μπροστά στον Επίσκοπο, άνοιξε το μανδύα του, και αμέσως στο “tilma” (έτσι ονομάζεται ο μανδύας από κάκτο) αποτυπώνεται και καθιστά πρόδηλη για όλους να δουν την εικόνα της Παναγίας. Αντιμέτωποι με ένα τέτοιο θαύμα, ο Επίσκοπος πέφτει στα γόνατά του, και μαζί του όλοι οι παρόντες.
Τι απεικονίζει όμως ο εν λόγω μανδύας;
Η Παναγία του ”tilma” έχει ένα ευγενικό πρόσωπο, καφέ χρώματος, τα χέρια ενωμένα, ροζ φόρεμα στολισμένα με λουλούδια. Ένα μανδύα θαλασσί, καπιτονέ με χρυσά αστέρια, που καλύπτει από το κεφάλι μέχρι κάτω τα πόδια της, και στηρίζεται πάνω στο φεγγάρι. Πίσω της, ο ήλιος λάμπει στο κάτω μέρος με τις εκατό ακτίνες του.
Η προσοχή εστιάζεται ολοκληρωτικά στην εξαιρετικά όμορφη εικόνα από την Γουαδελούπη. Είναι ανεξήγητο το πως παρέμεινε άθικτη, παρά το πέρασμα του χρόνου. Αυτή δεν είναι μια ζωγραφιά ή ένα σχέδιο, ή κάτι που γίνεται από ανθρώπινο χέρι, αυξάνει την ευλάβεια των πιστών σε όλα τα μέρη του κόσμου και θέτει πολλά ερωτήματα για την επιστήμη, κάτι που συμβαίνει εδώ και χρόνια με το μυστήριο της Ιεράς Σινδόνης.
Τι προβληματίζει τους επιστήμονες;
Πολλοί σκεπτικιστές έσπευσαν να δηλώσουν αρχικά ότι ο μανδύας είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα γι’αυτό και ζήτησαν άδεια να εξετάσουν το μανδύα.
Όταν τους δόθηκε η άδεια έμειναν έκπληκτοι! Η πιο συγκλονιστική ανακάλυψη σχετικά με αυτήν, είναι αυτό που έγινε με τη βοήθεια εξελιγμένων ηλεκτρονικών συσκευών, από μία επιτροπή επιστημόνων που έδειξε την παρουσία μιας ομάδας 13 ανθρώπων που αντανακλώνται ως μαθητές της “Virgen Morena (Μελαχρινή Παρθένα)” που θα πρέπει να είναι ο ίδιος ο Χουάν Ντιέγκο με τον επίσκοπο και άλλα άγνωστα άτομα που παρουσιάστηκαν εκείνη την ημέρα στο θαυματουργικό γεγονός στην οικία του αρχιερέα. Ένας πραγματικός πονοκέφαλος για τους μελετητές: ένα επιστημονικά ανεξήγητο φαινόμενο που αποκαλύπτει την θαυματουργή προέλευση της εικόνας, και μεταφέρει σε ολόκληρο το κόσμο ένα μεγάλο μήνυμα ελπίδας.
Επιπρόσθετα εξέτασαν με ακτίνες την εικόνα και είδαν ότι δεν υπάρχει προσχέδιο γεγονός που δείχνει ότι δεν σχεδιάστηκε από κάποιο ζωγράφο της εποχής. Ένα τόσο θαυμαστό πορτρέτο χωρίς προσχέδιο σε μανδύα από κάκτο είναι αδύνατον να γίνει από ανθρώπινο χέρι. Πέραν αυτού να σημειωθεί ότι αφού εξέτασαν ηλεκτρονικά την μπογιά στο πορτρέτο, δεν βρήκαν ούτε μια ρωγμή, πράγμα αφύσικο, αφού σε μια επιφάνεια όπως αυτή του μανδύα από κάκτο σίγουρα θα παρουσιάζονταν ρωγμές στη μπογιά μετά από τόσα χρόνια!
Επιπλέον να σημειωθεί ότι πολλοί σκεπτικιστές έβαλαν ζωγράφους να ζωγραφίσουν την ίδια μορφή σε άλλους μανδύες από κάκτο. Αποτέλεσμα;
Οι νέοι μανδύες καταστράφηκαν από την μούχλα και τις ρωγμές της μπογιάς μέσα σε 7 χρόνια ενώ ο αυθεντικός μανδύας διατηρείται σε άψογη κατάσταση εδώ και 500 χρόνια.365days-2blog.blogspot.