Η συγκλονιστική ιστορία του Βρετανού ναύτη μοναδικού επιζών του ναυαγίου του “Perseus” στην Κεφαλονιά!

0
153

pyrovolo3
Το υποβρύχιο “Perseus” με κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Edward Ted Nicolay αναχώρησε από τη Μάλτα στις 24-11-1941 για επιθετική περιπολία στον κόλπο του Τάραντα και το Ιόνιο πέλαγος. Μετά το πέρας αυτής της αποστολής επρόκειτο να επιστρέψει στην Αλεξάνδρεια. Το πυροβόλοΣτο υποβρύχιο εκτός από το μόνιμο πλήρωμά του επέβαιναν ο Βρετανός ναύτης John Capes και ο Έλληνας Υποπλοίαρχος Νικόλαος Μέρλιν.
exodos_diafygis1
Την νύχτα της 6ης Δεκεμβρίου του 1941 το “Perseus” περιπολούσε στην επιφάνεια έξω από το Αργοστόλι, στην Ιταλοκρατούμενη τότε Κεφαλονιά. Ήταν πολύ σκοτεινά και φυσούσε δυνατός αέρας. Ξαφνικά, μία δυνατή έκρηξη συγκλόνισε το υποβρύχιο. Το “Perseus” είχε χτυπήσει σε νάρκη. Το ρήγμα που προκλήθηκε από την πρόσκρουση στο αριστερό πρωραίο τμήμα -αν και σχετικά μικρό – ήταν αρκετό για ν’ αρχίσουν να εισρέουν νερά στο υποβρύχιο. Την ίδια ώρα από την ανοιχτή ανθρωποθυρίδα του πυργίσκου έμπαιναν τόνοι νερού και δεν επέτρεπαν σε όσους δεν σκοτώθηκαν από την έκρηξη να βγουν από το “Perseus” που βυθιζόταν παρασύροντας μαζί του στο βυθό 60 αξιωματικούς και ναύτες.
Η Διαφυγή του John Capes
Από τα 60 άτομα που παρασύρθηκαν στο βυθό με το H.M.S “Perseus” την νύχτα της 6ης Δεκεμβρίου του 1941, ένας Βρετανός ναύτης κατάφερε κάτι μοναδικό για τα ναυτικά χρονικά. Ο θερμαστής John Capes βρισκόταν κατά την βύθιση στο πρυμναίο διαμέρισμα του υποβρυχίου. Τα πίσω διαμερίσματα άργησαν αρκετά να πλημμυρίσουν ακόμα κι όταν το υποβρύχιο είχε πλέον ακουμπήσει στο βυθό του Ιονίου.
Ο Capes αντέδρασε άμεσα και οργάνωσε ένα γρήγορο και αποτελεσματικό σχέδιο διαφυγής. Η έξοδος διαφυγήςΚάθε λεπτό που περνούσε άλλωστε θα μπορούσε να του στοιχίσει τη ζωή. Ψάχνοντας για άλλους επιζώντες μέσα στο υποβρύχιο, ο Capes βρήκε άλλους 3 θερμαστές οι οποίοι ήταν βαριά τραυματισμένοι. Χωρίς καθυστέρηση ο Capes εντόπισε τις συσκευές διαφυγής ‘DAVIS’ (Davis Submerged Escape Apparatus) και βοήθησε τους τραυματίες να τις φορέσουν. Η επόμενη κίνησή του ήταν να λασκάρει τους σφιγκτήρες της καθόδου από το κατάστρωμα, να τραβήξει προς τα κάτω τον πάνινο αγωγό διαφυγής και να τον στερεώσει στο δάπεδο. Στη συνέχεια με τον υποβρύχιο εκσφενδονιστήρα φωτοβολίδων πλημμύρισε το διαμέρισμα για να εξισώσει την εσωτερική πίεση με την εξωτερική και να μπορέσει να ανοίξει την έξοδο διαφυγής που ευτυχώς δεν ήταν ασφαλισμένη με μπάρα.
kathodos-pyrgiskou
Αφού βοήθησε τους 3 τραυματίες να βγουν από την ανθρωποθυρίδα, τους ακολούθησε κι εκείνος. Βγαίνοντας από Η κάθοδος του πυργίσκου “Γέφυρα”το υποβρύχιο άρχισε να αναδύεται ελέγχοντας – όσο μπορούσε – την ταχύτητα του, για να μην υποστεί τις συνέπειες μίας υπερβολικά γρήγορης ανόδου. Στην επιφάνεια της θάλασσας ο Capes έψαξε μάταια για τους συνάδελφούς του. Το μόνο που έβλεπε σε απόσταση μιλίων ήταν μία λευκή τεθλασμένη γραμμή που έμοιαζε να σχηματίζεται από τις κορυφές απότομων βράχων. Έτσι ο Capes άρχισε να κολυμπά προς αυτή την κατεύθυνση. Μετά από κολύμπι αρκετών ωρών κατόρθωσε τελικά να φτάσει στην Κεφαλονιά όπου έπεσε πλέον εξαντλημένος σε λήθαργο. Εκεί τον βρήκαν την επόμενη ημέρα οι κάτοικοι του κοντινού χωριού.
πηγη.navy.gr/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here