Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου, 2022
Αρχική ΕΠΙΚΑΙΡΌΤΗΤΑ-ΔΙΑΦΟΡΑ «Κλείδωσε» η επιδότηση εισιτηρίου: Πόσα χρήματα θα πάρετε

«Κλείδωσε» η επιδότηση εισιτηρίου: Πόσα χρήματα θα πάρετε

«Κλείδωσε» η επιδότηση εισιτηρίου: Πόσα χρήματα θα πάρετε
Oλοκληρώνεται το «πακέτο εξαγγελιών» που θα ανακοινώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της 86ης ΔΕΘ, το Μέγαρο Μαξίμου προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στις χρηματικές ενισχύσεις και στις παροτρύνσεις για αλλαγή συνηθειών εκ μέρους των Ελλήνων, ώστε να εξοικονομήσουν ενέργεια και να περιορίσουν, όσο γίνεται, την εξάρτηση από το εξωτερικό, καθώς, όπως συνηθίζει να λέει ο πρωθυπουργός «η καλύτερη ενέργεια είναι αυτή που δεν καταναλώνεται».

Παράλληλα, λοιπόν, με τη συνέχιση των προγραμμάτων στήριξης έναντι της ακρίβειας και της κατανάλωσης ενέργειας, η κυβέρνηση προετοιμάζει και μια σειρά πολιτικών πρωτοβουλιών που σκοπό έχουν να αλλάξουν ένα μέρος των συνηθειών που έχουν οι Έλληνες καταναλωτές, με σκοπό την εξοικονόμηση ενέργειας.

Σε αυτό το πλαίσιο το Μέγαρο Μαξίμου φαίνεται να έχει καταλήξει στην ανάγκη να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων από τα επιβατηγά αυτοκίνητα και συγχρόνως η κατανάλωση βενζίνης, σε μια προσπάθεια ανακοπής της όποιας σπατάλης ενέργειας γίνεται.

Γι αυτό, παράλληλα με την προετοιμασία του νέου επιδόματος Fuel pass 3, το οποίο όμως θα δοθεί και πάλι με εισοδηματικά κριτήρια, άρα όχι για τους πολλούς, η κυβέρνηση ετοιμάζει και μια σειρά παρεμβάσεων για μείωση της χρήσης των επιβατηγών ΙΧ αυτοκινήτων, με παράλληλη στροφή προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα με ελεγμένες πληροφορίες, ο πρωθυπουργός έχει καταλήξει στην απόφαση για το λεγόμενο «κλιματικό εισιτήριο» δηλαδή την επιδότηση του εισιτηρίου για χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αντί της χρήσης του αυτοκινήτου για επαγγελματίες με συγκεκριμένες ανάγκες μετακίνησης από και προς τον τόπο εργασίας τους, αλλά και ενδιάμεσα σε περιοχές που καλύπτονται από δημόσια μέσα μεταφοράς.

Οι επιτελείς του πρωθυπουργικού γραφείου φαίνεται ότι πείστηκαν στην επιδότηση των εισιτηρίων, από το γερμανικό μοντέλο, όπου το Βερολίνο επιδότησε το μηνιαίο εισιτήριο όσων χρησιμοποιούν τα εκεί Μέσα Μεταφοράς, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μην πληρώνει παρά 9 ευρώ το μήνα στα ΜΜΜ, αντί για 85- 90 που κοστίζει κανονικά η κάρτα απεριορίστων διαδρομών στο Βερολίνο ή 115 που κοστίζει σε άλλες γερμανικές πόλεις όπως το Αμβούργο.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την γερμανική ένωση εταιρειών μεταφορών VDV, να αποτραπούν περίπου €1,8 δισ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

«Η ανταπόκριση των καταναλωτών στην αγορά των εισιτηρίων των 9 ευρώ ήταν αμείωτη και η θετική επίδρασή τους στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής είναι επαληθεύσιμη», ανέφερε η VDV και συμπλήρωσε ότι οι εκπομπές που εξοικονομήθηκαν ήταν ισοδύναμες με την ισχύ 350.000 σπιτιών, στοιχείο εξαιρετικά ενδιαφέρον.

Παρόμοια μείωση θα σημειωθεί κατά τη διάρκεια ενός έτους εάν η Γερμανία εισαγάγει όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους της.

Ένα τυπικό επιβατικό όχημα εκπέμπει περίπου 4,6 τόνους άνθρακα ετησίως.

Ακολουθώντας αυτή την πολιτική, η κυβέρνηση επεξεργάζεται ένα νέο μέτρο το οποίο θα ενθαρρύνει τις μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μέσω μείωσης του κόστους τους: την εισαγωγή του λεγόμενου «κλιματικού εισιτηρίου».

Χθες ρωτήθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου και περίπου επιβεβαίωσε την πληροφορία: «Σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική ενέργεια έχουμε μέτρα οριζόντια, σε ό,τι αφορά τα καύσιμα τρέχει το Fuel Pass 2, θα δούμε με ποιους τρόπους… θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα κι εκεί, σε ότι αφορά το επίδομα θέρμανσης, κάθε χρόνο… έχουμε και περισσότερα χρήματα και διευρυμένη περίμετρο και φέτος δεν θα μπορεί να είναι διαφορετικά».

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης που έδωσε, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι το εν λόγω μέτρο, αφορά στην καθημερινότητα των πολιτών, τη μετακίνηση, καθώς και την εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας από τα ΙΧ επιβατηγά αυτοκίνητα.

«Τα αρμόδια υπουργεία θα αξιοποιήσουν κάθε δυνατότητα που υπάρχει» είπε ο κ. Οικονόμου. Το πρόγραμμα αυτό, εάν η τελική του μορφή είναι όπως ακούγεται τις τελευταίες ημέρες, θα έχει προϋπολογισμό από 50 έως €100 εκατ.https://xristika.gr

0Shares
LIKE ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ