ΕΠΙΚΑΙΡΌΤΗΤΑ-ΔΙΑΦΟΡΑ

Ολοκληρώθηκε η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων και είναι στην Ελλάδα


Ολοκληρώθηκε η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων και είναι στην Ελλάδα.

Ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του Μαρτίου, καθώς ολοκληρώνεται η κατασκευή του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί.

Το έργο, αξίας 1.3 δισεκατομμυρίων ευρώ, ξεκίνησε το 2007 και αναμενόταν να παραδοθεί το 2011, όμως είχε «παγώσει» επί σχεδόν τρία χρόνια λόγω και της κρίσης και ξεκίνησε εκ νέου στο τέλος του 2013, μαζί με τους άλλους τρεις αυτοκινητοδρόμους.

Με το τμήμα αυτό του ΠΑΘΕ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ, ολοκληρώνεται και ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 550 χλμ, ένα έργο που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και παρέμεινε ανολοκλήρωτο επί δεκαετίες.

Στη διάρκεια σημερινής περιήγησής του στο έργο, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, επισήμανε:

«Γίνεται προσπάθεια – και πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε – στο τέλος Μαρτίου να έχουν ολοκληρωθεί και οι υπολειπόμενες εργασίες, ώστε να πραγματοποιηθεί αυτό το όνειρο των γονιών και των παππούδων μας, ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Πιστεύω ότι είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο».

Κληθείς να σχολιάσει δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία ο προϋπολογισμός του έργου αυξήθηκε λόγω πριμ επιτάχυνσης, που ζητήθηκε από την ανάδοχο, ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε:

«Ζητήθηκε από την παραχωρησιούχο ποσό 12 εκατ. ευρώ για πριμ επιτάχυνσης. Στη συμφωνία που κάναμε δεν δόθηκε ούτε ένα ευρώ. Το έργο είχε προχωρήσει πάρα πολύ και δεν υπήρχε κανένας λόγος να δοθεί πριμ επιτάχυνσης, παρά τις απαιτήσεις».

Σε ότι αφορά δε τις οικονομικές διεκδικήσεις κατασκευαστή – παραχωρησιούχου, ο υπουργός επισήμανε: «Υπήρχαν ειλημμένες αποφάσεις διοικητικών δικαστηρίων, έγινε διαπραγμάτευση και εξοικονομήθηκαν περίπου 36 εκατ. ευρώ».

Ερωτηθείς αν πρόκειται να δημιουργηθούν νέοι σταθμοί διοδίων στην Κοιλάδα των Τεμπών, ο υπουργός διευκρίνισε ότι «στα Τέμπη και σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους θα γίνουν τα διόδια που είχαν συμφωνηθεί στις αρχικές συμβάσεις. Στόχος είναι στις αρχές του 2018 να μην υπάρχουν καθόλου μετωπικά διόδια και να έχει εγκατασταθεί το αναλογικό σύστημα διοδίων».

Η συνολική πρόοδος των εργασιών στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί ανέρχεται σε ποσοστό 95,5%. Το έργο περιλαμβάνει τρεις σήραγγες.

Η «Τ1», είναι η πρώτη δίδυμη σήραγγα της κοιλάδας των Τεμπών, μήκους περίπου 2 χλμ και το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98,5%.

Η «Τ2», που αποτελεί τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, με μήκος περίπου 6 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%, ενώ η «Τ3», η τρίτη δίδυμη σήραγγα, που διανοίγεται στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας, έχει μήκος σχεδόν 3 χλμ. και το ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98%.

Στο μεταξύ, ερωτηθείς για την επόμενη γενιά έργων δημοσίου συμφέροντος, που οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες αναμένουν εναγωνίως για να ορθοποδήσουν εν μέσω κρίσης, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε, μεταξύ άλλων, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι και το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.

«Έχουμε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την επόμενη γενιά έργων. Μέσα σε αυτά είναι ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, το βόρειο και νότιο τμήμα του Ε65, η επέκταση του Μετρό στην Αθήνα, αλλά και το μετρό στη Θεσσαλονίκη, η επέκτασή του προς τις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο», κατέληξε.
cnn.gr

Αφήστε ένα σχόλιο

comments

Comment here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.