Εντός και εκτός συνόρων με τον πιο επίσημο τρόπο το Υπουργείο Υποδομών έχει ξεκινήσει η διαδικασία διερεύνησης της δυνατότητας της χρονικής επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων με δύο βασικούς στόχους. Τη μείωση της τιμής των διοδίων και νέα οδικά έργα ενταγμένα στις παραχωρήσεις.
Η αρχή έγινε με επαφές στις Βρυξέλλες με την υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DG Comp (το εκτός συνόρων) ενώ ζητήθηκε από τους παραχωρησιούχους να καταθέσουν τις προτάσεις τους (εντός συνόρων).
Μεγάλο στοίχημα να πραγματοποιηθούν νέα μεγάλα οδικά έργα χωρίς το δημόσιο να βάλει το χέρι στην τσέπη (ούτως ή άλλως δεν έχει και πηγές χρηματοδότησης) ολοκληρώνοντας το μεγάλο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Τα σημαντικότερα έργα είναι το Ιωάννινα-Κακαβιά, σύνδεση Πρέβεζας, Αγρινίου, Ναυπάκτου, να κλείδι το “δαχτυλίδι” στην Πελοπόννησο κ.α.
Επίσης η μείωση της τιμής των διοδίων είναι ένα δύσκολο σημείο που όμως αν επιτευχθεί, όλοι γνωρίζουν ότι θα δώσει ώθηση στην κίνηση των αυτοκινητόδρομων που σήμερα ναι μεν κινούνται σε θετικούς ρυθμούς αλλά σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιεί εμπορικά. Εδώ ίσως να έχουμε και μία win-win περίπτωση καθώς το θέμα των διοδίων έχει απασχολήσει πολλάκις στο παρελθόν.
Βέβαια η διαδικασία νέας αναθεώρησης των συμβάσεων και μάλιστα με τέτοιο περίπλοκο τρόπο (νέος τρόπος υπολογισμός διοδίων, επιπλέον φυσικό αντικείμενο κ.α.) δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη αλλά όπως αναφέρθηκε έχουμε παρόμοιες περιπτώσεις τόσο στην Ιταλία όσο και στη Γαλλία.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com