Το όχημα που μαζί με την «Καναδέζα» είναι συνώνυμο του Ελληνικού Στρατού, οδεύει προς την συνταξιοδότηση έπειτα από σχεδόν 50 χρόνια υπηρεσίας!

To κατά κόσμον Steyr 680M κατασκευαζόταν από την αυστριακή εταιρία στο διάστημα 1960-1984. Το 1972 ιδρύθηκε στη χώρα μας η ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕ, ως θυγατρικής της Steyr, και ανέλαβε την συναρμολόγηση τόσο των φορτηγών 680M και 91, αλλά και του τεθωρακισμένου άρματος μάχης SK 105 KURRASIER. Το 1987 μετονομάστηκε στην γνωστή μας Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, κοινώς ΕΛΒΟ. To Στάγιερ, για να το λέμε όπως το μάθαμε, έμεινε στην εν Ελλάδι παραγωγή για 12 χρόνια, ακολουθώντας το τέλος της 24ετούς διεθνούς κατασκευής. Παρόλα αυτά, παραμένει μάχιμο μέχρι και σήμερα, 47 χρόνια μετά την ίδρυση της ελληνικής θυγατρικής και 59 από την έναρξη παραγωγής της Steyr.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα», το Υπουργείο Αμύνης ετοιμάζει τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού στο Στρατό, με την αναβάθμιση του εξίσου θρυλικού τυφεκίου G3A3, το οποίο θα φέρει μεταξύ άλλων πτυσσόμενο κοντάκιο, βελτιωμένη λαβή και δυνατότητα να προσαρμόζεται στην κάννη σκοπευτικό ερυθράς κηλίδος, φακός. Στο πλαίσιο αυτής της αναβάθμισης, για την οποία έχει εκπονηθεί το ανάλογο πρόγραμμα και εκδοθεί η σχετική οδηγία από το Γενικό Επιτελείο Στρατού, τα Στάγιερ προβλέπεται να αντικατασταθούν από φορτηγά γενικής μεταφοράς σύγχρονης τεχνολογίας.

Στην Ελλάδα οδηγήσαμε και μας μετέφεραν δυο εκδόσεις: η απλή 680M και η τριαξονική Μ3 (τυχαία η συνωνυμία με την BMW). Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, την κίνηση αναλαμβάνει ένας εξακύλινδρος εν σειρά ντίζελ 6.8 λίτρων. Στην πρώτη είναι ατμοσφαιρικός, με την απόδοση 120 ίππων και από το 1979 στα 142 άλογα. Στη δεύτερη προστίθεται τούρμπο, με τα νούμερα να φτάνουν αντίστοιχα στους 150 και 170 ίππους. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 80 χλμ./ώρα και η αυτονομία περίπου τα 450 χιλιόμετρα, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και επιλεκτικά στους τέσσερις. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 4.500 κιλά στο κανονικό και τα 5.500 κιλά στο τριαξονικό. Η καρότσα κανονικά χωράει 20 φαντάρους, αλλά όλοι ξέρουμε πως μπορεί να πάρει πολλούς περισσότερους με τη γνωστή μέθοδο.

Το 5τάχυτο κιβώτιο έχει την 1η κάτω και δεν διαθέτει συγχρονιζέ, κάτι που σημαίνει διπλή κλωτσιά στο πάρα πολύ βαρύ συμπλέκτη και ενδιάμεση γκαζιά για να κουμπώσει. Και θα μας λείψουν όλα, όταν τελικά τα Στάγιερ αποστρατευτούν κυριολεκτικά με χιλιάδες αναμνήσεις φορτωμένα.
http://www.autogreeknews.gr

Από xiromeropress

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *