Η παραγωγή του ιστορικού Fordson Model F ξεκίνησε το 1917 και διήρκησε έως και το 1928. Διέθετε τετρακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος απέδιδε 20 άλογα καθώς επίσης έφερε και κιβώτιο τριών ταχυτήτων. Οι δυσκελίες που αντιμετώπισε ο κατασκευαστής του Χένρι Φόρντ, ο οποίος είχε και αγροτική καταγωγή, τον οδήγησε στο να ιδρύσει ξεχωριστή εταιρία για την παραγωγή του πρώτου του τρακτέρ
Ο ίδιος ο Χένρι Φόρντ, όντας γιος αγρότη είχε βαθιά κατανόηση της αναγκαιότητας να εφαρμοστούν οι νέες μηχανοκίνητες τεχνολογίες στην γεωργική παραγωγή και υποστήριζε έντονα τις έρευνες για ένα τρακτέρ Ford.
Μάλιστα ήδη από το 1907 είχε στη διάθεσή του τα πρώτα πειραματικά σχέδια, όμως το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας επέμενε να μην επενδύσουν σε έναν τομέα που ήταν ακόμα στα σπάργανα και να συνεχίσουν με τον σχεδιασμό μοντέλων όπως αυτό του Ford T.
Παρά τις αντιδράσεις, ο Χένρι Φόρντ συνέχισε την εξέλιξη των σχεδίων του για ένα τρακτέρ και αφού συγκέντρωσε τους κατάλληλους ανθρώπους, δημιούργησε μία ανεξάρτητη εταιρία, την Henry Ford & son Corporation, στην οποία ο ίδιος είχε τον απόλυτο έλεγχο.
Με τον ξέσπασμα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου το 1914, οι ανάγκες για τρόφιμα έδωσαν ένα ακόμα κίνητρο για εφαρμογή καινοτομιών στον τομέα της παραγωγής και έτσι επισπεύστηκαν και τα σχέδια της νέας εταιρίας του Χένρι Φόρντ.
Αποτέλεσμα ήταν το Fordson Model F, του οποίου η παραγωγή ξεκίνησε διστακτικά το 1917, όμως έως και το 1918 είχε ξεκινήσει πλήρως η μαζική του παραγωγή.
Η επαναστατικότητα του Fordson, έγκειτω στο μέγεθός του, καθώς ήταν αρκετά πιο μικρό σε σχέση με τα τρακτέρ της εποχής, άρα πολύ χρηστικό και ευέλικτο.
Μέχρι τότε στις βιομηχανίες του κλάδου επικρατούσε η λογική του «ότι είναι μεγαλύτερο είναι και καλύτερο», όμως ο Χένρι Φόρντ τους διέψευσε, εκτινάσσοντας τις πωλήσεις της εταιρίας του στα ύψη, διαθέτοντας στην αγορά ένα μικρότερο, φτηνότερο μοντέλο όπου και ο μέσος αγρότης μπορούσε να αποκτήσει.
http://www.agronews.gr/