Για δεκαετίες το ΡΟΔΟΣ έκανε τη γραμμή Πάτρα – Κρυονέρι μεταφέροντας επιβάτες, οχημάτα και σιδηροδρομικά βαγόνια των Σιδηροδρόμων Βορειο-Δυτικής Ελλάδος. Το σκάφος είχε ναυπηγηθεί στην Αγγλία ως αποβατικό αρμάτων (LCT) τύπου Mark 4. Μεταπολεμικά περιήλθε στον Οργανισμό Διαχείρισης Συμμαχικού Υλικού (Ο.ΔΙ.Σ.Υ.) που το διέθεσε προς πώληση ως ΡΟΔΟΣ. Η αρχική ταυτότητα του σκάφους και από που το πήρε ο ΟΔΙΣΥ δεν είναι ακόμη σαφές.




Yπάρχει η περίπτωση να ήταν ένα από τα αποβατικά ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ, ΚΟΜΕΝΟ, ΒΡΑΧΝΙ, ΜΑΛΑΚΑΣΙ που παρέλαβε μετά τον πόλεμο το Π.Ν. με τη μέθοδο lend-lease. Τα επέστρεψε το Π.Ν. στους Άγγλους γύρω στο 1952. Καθώς θα τους ήταν σίγουρα πλεονάζοντα, μπορεί να τα δώσαν στο κράτος και όταν τα πήρε ο Ο.ΔΙ.Σ.Υ. να τα μετονόμασε πριν τα πουλήσει σε ιδιώτες. Πάντως το ΡΟΔΟΣ, το πούλησε ο ΟΔΙΣΥ στους ΣΒΔΕ και εγγράφηκε στο Νηολόγιο Πειραιώς με α/α 1147 το Φεβρουάριο του 1950. Τότε τοποθετήθηκαν τροχιές στο κατάστρωμα ώστε να μεταφέρει και τα βαγόνια, κάτι που έκανε ως το 1967 οπότε έκλεισε η γραμμή. Κατόπιν το πλοίο δούλεψε στο Ρίο-Αντίριο. To τέλος του ήρθε στη Κυνόσουρα της Σαλαμίνας όπου βυθίστηκε τον Σεπτέμβριο του 1998 λόγω διαροών. Το πλωραίο μέρος από το ναυάγιο του έμεινε ορατό για αρκετά χρόνια.
πηγη facebook ο αγνωστος πατραικος

Από xiromeropress

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *