ρεκορρρ
Η Αμερικανίδα ποδηλάτρια Denise Mueller πρόσφατα έκανε παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με ποδήλατο, με 236,6 km/h στο Bonneville Salt Flats στην Utah.
Ποδηλατούσε λίγα εκατοστά πίσω από ένα τροποποιημένο Land Rover, που έπαιζε τον ρόλο pace car. Ένα ειδικά σχεδιασμένο fairing στην ουρά του αυτοκινήτου διασφάλιζε την μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, απαραίτητη για την επίτευξη του ρεκόρ ταχύτητας. Αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθείτε σε κάθε προσπάθεια επίτευξης ανάλογου ρεκόρ και είναι φυσικά καθοριστικής σημασίας να καταφέρει ο αναβάτης να μείνει εντός του ίχνους με την μειωμένη οπισθέλκουσα που αφήνει πίσω του το αυτοκίνητο. «Αν ξαφνικά με χτυπήσει μια ροή αέρα στα 200 km/h θα με ρίξει κάτω», δήλωσε η Mueller.
Όπως μπορείτε να φανταστείτε, σημαντικά τροποποιημένο ήταν και το ποδήλατο. Με επιμηκυμένο πλαίσιο, σέλλα απορρόφησης κραδασμών με αμορτισέρ, πιρούνι με ειδικά εξελιγμένη ανάρτηση και τροχούς μοτοσικλέτας 17 ιντσών με σλικ ελαστικά. Όλα αυτά έγιναν για να χαμηλώσει το κέντρο βάρους και να αυξηθεί η σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα.
Φυσικά χρειάζεται και μια πολύ ειδική σχέση μετάδοσης. Το αυτοκίνητο τράβηξε την Muller ως τα 145 km/h, αλλά από εκεί και πάνω, ως τα 236,6 km/h η επιτάχυνση προήλθε όλη από τα πόδια της. Η μετάδοση του ποδηλάτου περιλαμβάνει δύο 60άρια γρανάζια σε μία διπλή διάταξη υποπολλαπλασιασμού σχέσης, ενώ ταυτόχρονα η αλυσίδα λειτουργεί σε αρκετά μεγάλη και άρα ασφαλή απόσταση από το έδαφος. Κάτι που δεν θα ήτα εφικτό ένα μεγαλύτερο γρανάζι. Η τελική σχέση μετάδοσης στο ποδήλατο της Mueller ήταν σχεδόν τέσσερις φορές πιο μακριά από την μακρύτερη που χρησιμοποιείται στους ποδηλατικούς αγώνες στο δρόμο, επιτρέποντάς της να ποδηλατεί με 102 rpm ενώ κινείται με 160 km/h.
Τα μελλοντικά σχέδια της Mueller περιλαμβάνουν ακόμη πιο υψηλούς στόχους. Τώρα θέλει να σπάσει και το ρεκόρ των ανδρών, που έκανε το 1995 ο Fred Rompleberg από την Ολλανδία, με 268,7 km/h. Για να πετύχει αυτό το ρεκόρ, η ομάδα της Mueller, η Project Speed, υπολογίζει ότι θα χρειαστεί μία πίστα περίπου τρία χιλιόμετρα μεγαλύτερη σε μήκος από αυτή που δούλεψε τώρα.
Πηγή R&T
.drive.gr

Από xiromeropress

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *