Το νερό είναι αγαθό ζωής που δικαιούται να απολαμβάνει ο κάθε πολίτης.Το πόσιμο νερό πρέπει να διατίθεται στους υδρολήπτες καθαρό και υγιεινό, σύμφωνα με τις παραμέτρους που προβλέπονται από την ΚΥΑ Υ2/2600/2001 ΦΕΚ 892/Τβ΄/11-7-2001 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει

Ας δούμε αναλυτικά τι δεν μας είπαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου  οι άρχοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης : 

1.ΓΕΩΤΡΗΣΕΙΣ 

Στην  αλόγιστη χρήση των υδάτων συμβάλλουν ουσιωδώς τόσο οι παράνομες γεωτρήσεις (που είναι πολλαπλάσιες των νομίμων)  , όσο και η ανέλεγκτη λήψη ύδατος από τις νόμιμες γεωτρήσεις, χωρίς την τήρηση οιουδήποτε ανωτάτου ορίου (πλαφόν) για την ποσότητα που δικαιούνται οι κατά νόμο δικαιούχοι αυτών

Ο καθορισμός της ποσότητας που λαμβάνει κάθε νόμιμος δικαιούχος καλύπτει σε κάθε περίπτωση τις πραγματικές του ανάγκες για το χώρο στον οποίο υπάρχει γεώτρηση και όχι αυτές που ο ίδιος δημιουργεί με ψευδή ή παραπλανητικά στοιχεία, εικονικές π.χ μισθώσεις γειτονικών ακινήτων ή στο πλαίσιο επαγγελματικής καλλιέργειας, πέραν του χώρου αυτού, στον οποίο υπάρχει η γεώτρηση, με αποτέλεσμα  ο υδροφόρος ορίζοντας γλυκού νερού  συνεχώς μειώνεται και ουσιαστικά καταστρέφεται, αφού κατακλύζεται από την εισροή σε αυτόν αλμυρού νερού.

Σε εγκύκλιο του,  ο Άρειος Πάγος επισημαίνει ότι οι παράνομες γεωτρήσεις  και η ανεξέλεγκτη λήψη ύδατος από τις νόμιμες γεωτρήσεις, συνιστούν αξιόποινες πράξεις και καλεί τους εισαγγελείς, με τη συνδρομή των αρμόδιων Αρχών ελέγχου των παράνομων γεωτρήσεων (Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού, αλλά και της ΕΛΑΣ) να παρέμβουν δυναμικά σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται τέτοιες παραβάσεις.

Σύμφωνα με το ν.3852/2010 ο κάθε κάτοχος γεώτρησης υποχρεούται :

– να προβεί στη δήλωσή του με σχετική άδεια που κατατίθεται στον εκάστοτε Δήμο στα διοικητικά όρια του οποίου υπάγεται το σημείο υδροληψίας. 

-να τοποθετήσει μη μηδενιζόμενο καταγραφικό μετρητή/ μη μηδενιζόμενο υδρόμετρο για τον έλεγχο της χρησιμοποιούμενης ποσότητας νερού. 

👉Το ερώτημα είναι πόσους έλεγχους για παράνομες γεωτρήσεις και πόσους επιτόπιους έλεγχους σε νόμιμες γεωτρήσεις για το έλεγχο του πλαφόν (ποσότητα που δικαιούνται οι κατά νόμο δικαιούχοι αυτών) στα διοικητικά όρια του οποίου υπάρχουν σημεία υδροληψίας ,διενήργησε η Δημοτική Αρχή  σε συνεργασία με την Αδειοδοτούσα Αρχή για την προστασία του υδροφόρου ορίζοντα ;

 👉Το ερώτημα είναι εάν από παράνομες γεωτρήσεις παρέχονται ποσότητες νερού στο δίκτυο ύδρευσης οικισμών του Δήμου Ξηρομέρου ;; και εάν η ακολουθούμενη διαδικασία είναι σύννομη και διασφαλίζει ότι το νερό που  διατίθεται στους υδρολήπτες είναι πόσιμο , καθαρό και υγιεινό;

2.ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΝΕΡΟΥ 

Απώλεια νερού λόγω διαρροών αποτελεί σπατάλη πόρων  Οι διαρροές προκαλούν απώλεια νερού από το δίκτυο ύδρευσης και λαμβάνουν χώρα μεταξύ άλλων κατά την θραύση των αγωγών


Διαρροές και θραύσεις σωλήνων μπορεί να εμφανιστούν ξαφνικά ή να αναπτυχθούν σταδιακά με την πάροδο του χρόνου λόγω έλλειψης συντήρησης, διάβρωσης ή φθοράς.

Απώλεια νερού λόγω απουσίας υδρομετρητών των καταναλωτών με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνεται η χρέωση με βάση την πραγματική κατανάλωση από τις Υπηρεσίες ύδρευσης.

 Απώλεια νερού από αυθαίρετες- παράνομες  παροχές (άρθρα 372 παρ.1, 378 παρ.2, 293 ΠΚ κλπ ) ή η πλήρωση βυτιοφόρου από τυχαίο πυροσβεστικό κρουνό που δεν έχει διατεθεί για το σκοπό αυτό είναι παραδείγματα μη εξουσιοδοτημένης κατανάλωσης που αυξάνει την ποσότητα του μη τιμολογούμενου νερού.

👉Το ερώτημα είναι  γιατί ΔΕΝ υπάρχουν υδρόμετρα στα αντλιοστάσια προκειμένου να γνωρίζει ο Δήμος τις ποσότητες νερού που διατίθενται στο δίκτυο ύδρευσης συγκριτικά με αυτές που καταγράφονται από τα ρολόγια των καταναλωτών  ήτοι : τις πραγματικές απώλειες νερού  στο δίκτυο ύδρευσης κάθε οικισμού ;

3.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ  ΥΔΡΕΥΣΗΣ:

 Η λειτουργία ενός δικτύου διανομής νερού δεν είναι ένα εύκολο έργο. Ένα δίκτυο συχνά καλύπτει μια εκτεταμένη περιοχή και είναι ένα σύνθετο, μη ορατό σύστημα σωλήνων, καθιστώντας δύσκολο να εντοπιστούν  αλλαγές, ζημιές ή παράνομες συνδέσεις.

 Η διαίρεση του δικτύου παροχής σε μικρότερα τμήματα – ζώνες  – είναι μια πιο αποτελεσματική τεχνική για τη διαχείριση του. Οι ζώνες  παρέχουν τη δυνατότητα μέτρησης του ισοζυγίου νερού και εξασφάλισης της χαμηλής πίεσης για κάθε τμήμα χωριστά. 

Οι υπηρεσίες ύδρευσης είναι τότε σε θέση να σχεδιάζουν καλύτερα και να ιεραρχούν τις προσπάθειές τους, και με αυτόν τον τρόπο, η διαίρεση του δικτύου σας σε ζώνες μπορεί να βελτιστοποιήσει την αποδοτικότητα ολόκληρου του δικτύου και να οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση κόστους λειτουργίας και συντήρησης, καθώς και σε μειωμένες απώλειες νερού.

 👉Το ερώτημα είναι γιατί η Δημοτική Αρχή παρά τον πακτωλό χρημάτων που διατέθηκαν με απευθείας  αναθέσεις στην ύδρευση δεν προχώρησε στη διαίρεση του δικτύου σε ζώνες για να γνωρίζει που υπάρχουν απώλειες αφού θα είχε  τη δυνατότητα μέτρησης ισοζυγίου νερού (παροχή νερού  από δίκτυο- κατανάλωση νερού από υδρολήπτες) για κάθε τμήμα του δικτύου και καλεί τους δημότες  δια στόματος δημάρχου  να …”ενημερώνουν ” τη δημοτική αρχή με ορατούς τους κινδύνους ομαλής συμβίωσης και συνύπαρξης των πολιτών στην Κοινότητα;

4. ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

 Το πόσιμο νερό πρέπει να διατίθεται στους υδρολήπτες καθαρό και υγιεινό, σύμφωνα με τις παραμέτρους που προβλέπονται από την ΚΥΑ Υ2/2600/2001 ΦΕΚ 892/Τβ΄/11-7-2001 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι θα γίνονται από πιστοποιημένα αναλυτικά εργαστήρια καθώς και από τη Διεύθυνση Υγείας και Δημόσιας Υγιεινής

  Σκοπός της καλύτερης ενημέρωσης των καταναλωτών με σχετικές πληροφορίες και της ενισχυμένης διαφάνειας, θα πρέπει να είναι η αύξηση της εμπιστοσύνης των πολιτών στο νερό που τους παρέχεται καθώς και στις υπηρεσίες ύδρευσης και θα πρέπει να οδηγήσει στην αύξηση της χρήσης του νερού της βρύσης ως πόσιμου.  ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ

 👉Το ερώτημα είναι γιατί η Δημοτική Αρχή δεν προβαίνει σε τακτά χρονικά διαστήματα σε μετρήσεις ποιοτικού ελέγχου του νερού ύδρευσης των οικισμών και από δημοσίους φορείς όπως  Διεύθυνση Υγιεινής ,Πανεπιστήμια κλπ αλλά επιλέγει οι αναρτωμενες μετρήσεις στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου να είναι μόνο από ιδιωτικά εργαστήρια ;

 👉Το ερώτημα είναι πως μπορεί να υπάρξει αύξηση της εμπιστοσύνης των πολιτών στο νερό που παρέχεται από τις βρύσες τους όταν πέρα του προαναφερθέντος ο Δημότης βλέπει σε απευθείας μετάδοση τα στελέχη της Δημοτικής Αρχής και το σύνολο των δημοτικών συμβούλων κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα της ύδρευσης αλλά και στις δημόσιες εμφανίσεις τους να πίνουν ΜΟΝΟ εμφιαλωμένο νερό ;

 👉Το Ερώτημα είναι πως μπορεί να υπάρξει αύξηση της εμπιστοσύνης των πολιτών στο νερό που παρέχεται από τις βρύσες τους και να πεισθούν για την αναγκαιότητα των τροποποιήσεων του κανονισμού ύδρευσης όταν ο καθ ύλην αρμόδιος αντιδήμαρχος ύδρευσης να απαντήσει σε τυχόν  ερωτήματα και να δώσει διευκρινίσεις σε θέματα που έχριζαν άμεσα του αντικειμένου του,  είχε πιει το “αμίλητο νερό”  και τον αναζητούσαν ακόμη και την ώρα της ψηφοφορίας ;

5  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ

Διαβάζουμε στο κανονισμό ύδρευσης Άρθρο 5  :  Σε περίπτωση που ο υδρολήπτης καθυστερεί την εξόφληση δυο τουλάχιστον λογαριασμών και η οφειλή ξεπερνάει το ποσό των 300€, τότε του διακόπτεται η παροχή με το σφράγισμα του κρουνού πριν το υδρόμετρο. Η διακοπή λόγω οφειλών διενεργείται αμελλητί, με μέριμνα του Γραφείου Ύδρευσης και χωρίς να έχει προηγηθεί  έγγραφη ειδοποίηση του καταναλωτή(sic)

  👉Το Ερώτημα είναι η Δημοτική Αρχή γιατί ΔΕΝ τήρησε το κανονισμό ύδρευσης που η ίδια συνέταξε και  ψήφισε  και ΔΕΝ διέκοψε τις παροχές που η οφειλή τους ήταν πέραν των 300 ευρώ;

 👉Το Ερώτημα είναι η Δημοτική Αρχή στα 5 χρόνια θητεία της, γιατί ΔΕΝ   διέκοψε  τις παροχές  ύδρευσης στους μεγαλοφειλέτες κατά παράβαση του κανονισμού ύδρευσης που προέβλεπε τη διακοπή παροχής ;

 👉Το Ερώτημα είναι γιατί η Δημοτική Αρχή επέλεξε με την ασυλία που παρείχε να διευρύνει  αφενός αριθμητικά τους μεγαλοοφειλέτες ύδρευσης   αφετέρου  να αυξηθεί κατακόρυφα το συνολικό ποσό οφειλής τους στο Δήμο;

👊Κι αν λοιπόν πιστεύετε ότι η Δημοτική Αρχή επέδειξε ευαισθησία για κοινωνικούς λόγους και επειδή το νερό είναι δημόσιο αγαθό και δεν προχωρούσε σε διακοπές των παροχών ύδρευσης η αλήθεια είναι τελείως διαφορετική 

 👆Η Καθυστέρηση των οφειλών επιβαρύνει τον υδρολήπτη  με τόκους και με τα συνεχή πάγια ύδρευσης που σε περίπτωση διακοπής ο Δήμος δεν θα λάμβανε Η διασφάλιση των οφειλών για το Δήμο είναι απολύτως βέβαιη αφού σε οποιαδήποτε μεταβολή κυριότητας  του ακινήτου όπως πώληση γονική παροχή κλπ ο Δήμος θα εισέπραττε υποχρεωτικά το σύνολο της οφειλής .Επιπλέον ο Δήμος διατηρεί   κατά νόμο το δικαίωμα να προχωρήσει σε κατασχέσεις για τις οφειλές ύδρευσης

6.ΥΔΡΟΜΕΤΡΑ

Σύμφωνα με το άρθρο 12 του Κανονισμού ύδρευσης τα υδρόμετρα πρεπει να είναι υποχρεωτικά έξω από τα υδροδοτούμενα  κτίσματα και σε μέρος ασφαλές και εύκολα προσβάσιμο από τα αρμόδια όργανα του Δήμου 

Η μετατόπιση των υδρομέτρων γίνεται αυτεπάγγελτα σε καταλληλότερη θέση , όταν κριθεί  ότι η θέση του υδρομέτρου είναι ακατάλληλη ή παρεμποδίζεται η καταγραφή και ο έλεγχος κανονικής λειτουργίας

  👉Το Ερώτημα είναι γιατί η Δημοτική Αρχή δεν τηρεί το κανονισμό ύδρευσης και επιλέγει το δρόμο των προστίμων ότι δήθεν παρεμποδίζεται στη καταμέτρηση όταν αποτελεί υποχρέωση της η μεταφορά του υδρομέτρου και μάλιστα με οικονομική επιβάρυνση του υδρολήπτη;

7.Συμπερασματικά είναι φανερό ότι:
 
👉Η Δημοτική Αρχή ενώ η ίδια δεν τηρούσε ούτε κατ ελάχιστο  τον κανονισμό ύδρευσης προχωρά σε τροποποιήσεις του κανονισμού αυστηροποιώντας τον , με απώτερο στόχο όχι την εισπραξιμότητα κάτι που επιτυχώς θα μπορούσε να πράξει  με τον υπάρχων κανονισμό…
 
Αλλά για να διαθέτει ένα ακόμη  έρεισμα μέσω των αυστηρών κυρώσεων και της πεπραγμένης  επιλεκτικής εφαρμογής τους άσκησης και επιβολής περαιτέρω μικροπολιτικών   επιδιώξεων εις βάρος των Δημοτών … 
 
 👉Η δε αντιπολίτευση παραπαίει, χωρίς συγκροτημένο λόγο θέσεις και εναλλακτικές προτάσεις,  αδυνατεί  να ασκήσει ούτε κατ ‘ ελάχιστο   τον προκαθορισμένο ρόλο της , ελέγχου της Δημοτικής Αρχής ,  προκαλώντας ευθαρσώς και δημοσίως τον γέλωτα τον Διοικούντων

Από xiromeropress