«Καμπάνες» περιμένουν πολλούς οδηγούς, καθώς με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείο Οικονομικών έρχεται νέο σύστημα ελέγχων με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας ή είναι ανασφάλιστα.

Περίπου 2,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα δεν ελέγχονται συστηματικά στα ΚΤΕΟ τα τελευταία 17 χρόνια. Επιπλέον, περίπου 6,5 εκατ. οχήματα δεν έχουν κάρτα ελέγχου καυσαερίων, σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

Η ηλεκτρονική διασταύρωση είναι σημαντικό και ιστορικό γεγονός για την οδική ασφάλεια στη χώρα, επισημαίνει ο Σύνδεσμος σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

«Η ψηφιακή εξέλιξη με την ενοποίηση του μητρώου οχημάτων αποτελεί ιστορική στιγμή για την χώρα μας καθώς δύναται να θεραπεύσει παθογένειες 40 ετών για τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα, για τα ανασφάλιστα και για αυτά που δεν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

«Έως σήμερα το έργο της εποπτείας των οχημάτων είχε ανατεθεί εξ ολοκλήρου στα όργανα της Τροχαίας μέσω ελέγχων παρά την οδό. Πλέον ο έλεγχος θα πραγματοποιείται και κεντρικά – ψηφιακά και θα εντοπίζονται αυτόματα εξ αποστάσεως οι αμελείς οδηγοί. Θα ενημερώνονται και εν συνεχεία θα τους επιβάλλονται οι προβλεπόμενες διοικητικές και οικονομικές κυρώσεις. Η εξέλιξη αυτή είναι πολύ σημαντική καθώς αναμένεται να εκπαιδεύσει τις αντιλήψεις των οδηγών στην ορθή χρήση και κυκλοφορία των οχημάτων τους, με ό,τι θετικό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια όλων μας (οδηγών, επιβαινόντων, πεζών, μοτοσικλετιστών, ποδηλατών) και την προστασία του περιβάλλοντος από υπερβολικούς εκπεμπόμενους ρύπους», επισημαίνει ακόμα ο Σύνδεσμος.

Τι αλλάζει με το νομοσχέδιο – Τα πρόστιμα για ανασφάλιστα αυτοκίνητα
Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών εισάγεται νέο σύστημα διασταυρώσεων για τον εντοπισμό παραβάσεων προς τις υποχρεώσεις κυκλοφορίας των οχημάτων.

Με την αξιοποίηση διαφορετικών βάσεων δεδομένων του Δημοσίου θα εντοπίζονται:

ανασφάλιστα οχήματα
οχήματα που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ,
οχήματα των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.
Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.

Εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:

Για ανασφάλιστο όχημα:

– 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,

– 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης,

– 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους, βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.

Αν διαπιστωθεί ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, επιβάλλεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου. Η ένσταση εξετάζεται από την Αρχή που επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμό της εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται. Εφόσον εντός 10 εργάσιμων ημερών από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης, ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του αναφορικά με το ΚΤΕΟ και την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται.

Μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου. Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου ΚΤΕΟ ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

Τα κλιμακωτά πρόστιμα για εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας:

25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής,
50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο,
100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.
Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.

Η διαδικασία αδρανοποίησης και διαγραφής από τα Μητρώα οχημάτων

Τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλισθεί, δεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη, τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας. Στη συνέχεια ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε, εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, στην επανακυκλοφορία τους. Προβλέπεται, επίσης, η συχνότητα των ελέγχων, οι συνέπειες της προσωρινής και οριστικής αδράνειας και οι κυρώσεις για παραβάσεις των σχετικών ρυθμίσεων.

Σημειώνεται ότι:

Διευκολύνεται η διαγραφή οχήματος θανόντος και έχει παραδοθεί προς ολική καταστροφή και ανακύκλωση. Σε αυτή την περίπτωση η διαγραφή μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους.

Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.

Επιπρόσθετα, ορίζεται ότι εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους. Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.

Τέλος, προβλέπεται πως εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.dnews.gr

Από xiromeropress