Μία μικρή αλλά πανέμορφη λίμνη που η ονομασία δεν της δόθηκε τυχαία. Η λίμνη οφείλει τα γαλαζοπράσινα νερά της σε απολιθωμένους οργανισμούς στον πυθμένα της.

Για να πάτε στη Σμαραγδένια λίμνη από τη Γουμένισσα, παίρνετε το δρόμο προς την Αξιούπολη και το Πολύκαστρο. Όταν φτάσετε στην πόλη της Αξιούπολης αναζητήστε το Δημαρχείο Αξιούπολης και ακολουθήστε το δρόμο ακριβώς απέναντι απο το Δημαρχείο προς τα χωριά Κούπα και Φανό. Όταν θα συναντήσετε αριστερά ένα δρόμο για Πήγη – Μεταλλεία συνεχίστε ευθεία για Φανό. Στον Φανό ακολουθήστε την ταμπέλα προς τα αριστερά για Σκρα. Στο Σκρα κατευθυνθείτε αριστερά προς Αρχάγγελο. Στην επόμενη διχάλα κάντε αριστερά για το χωριό Κούπα. Ο πρώτος κατηφορικός ασφάλτινος δρόμος που θα συναντήσετε προς τα αριστερά σας (ενίοτε έχει ταμπέλα που γράφει ‘Καταρρακτες’) θα σας οδηγήσει στο πάρκινγκ όπου αφήνετε το αυτοκίνητό σας. Συνεχίζετε με τα πόδια κατεβαίνοντας τα πέτρινα σκαλοπάτια φτάνοντας στο πλάτωμα στην άκρη του οποίου βρίσκεται η όχθη του ποταμού.

Ένα ξύλινο γεφύρι περνάει πάνω από το ποτάμι, περάστε πάνω από αυτό και δείτε ότι η βλάστηση πυκνώνει. Το δάσος αποτελείται από πλατάνια, φουντουκιές, σκλήθρα, κισσούς και άλλα αναρριχώμενα. Το μονοπάτι που ξεκινάει απο τη γέφυρα διακλαδίζεται και μπορείτε είτε να συνεχίσετε ευθεία στο κεντρικό μονοπάτι, είτε να ακολουθήσετε το μικρότερο μονοπάτι στα αριστερά σας. Ακολουθώντας το μικρό, στενό μονοπάτι στα αριστερά θα οδηγηθείτε μετά απο ελάχιστα μέτρα κάτω απο το πρώτο σύμπλαγμα καταρράκτών. Το μικρό ξύλινο γεφυράκι που υπάρχει, κατά τον χειμώνα είναι πλυμμηρισμένο, αλλά άνοιξη και καλοκαίρι μπορείτε να το περάσετε και να βρεθείτε κυριολεκτικά κάτω από τους καταρράκτες.

Επιστρέφοντας στο κεντρικό μονοπάτι, το ακολουθείτε και μετά από λίγα μέτρα το αφήνετε για το χωμάτινο δρομάκι αριστερά σας το οποίο μόλις σε 20 μ. σας οδηγεί στην Σμαραγδένια Λίμνη. Δεν είναι τυχαίο που η λίμνη ονομάστηκε έτσι, αφού το υπέροχο χρώμα των νερών της οφείλεται στους απολιθωμένους μικροοργανισμούς που βρίσκονται στον πυθμένα της. Το καλοκαίρι, οι βουτιές στα πολύ δροσερά νερά της είναι κάτι στο οποίο κανένας δεν μπορεί να αντισταθεί. Υπάρχει μόνιμα δεμένο από τον κορμό ενός δέντρου ένα σκοινί για βουτιές και παιχνίδια. Οι ξύλινοι πάγκοι του Δασαρχείου Γουμένισσας προσφέρονται για ξεκούραση και πικ-νικ. Όταν χορτάσετε από το θέμα της λίμνης επιστρέφετε στο μονοπάτι ακολουθώντας το οποίο συνεχίζετε την περιπλάνηση στο κυρίως, χωμάτινο πλέον, μονοπάτι, απολαμβάνοντας το περπάτημα μέσα σε πυκνό δάσος που θυμίζει ζούγκλα. Έπειτα από λίγα λεπτά ξεδιπλώνεται μπροστά σας το επόμενο σύμπλεγμα καταρρακτών που πέφτουν από ύψος 4-5 μέτρων. Ακριβώς πίσω τους σχηματίζετε μια μικρή σπηλιά, με λεπτούς σταλακτίτες να κρέμονται από την οροφή του βράχου. Το χειμώνα οι καταρράκτες παγώνουν και το θέαμα σας κόβει την ανάσα. Το καλοκαίρι, οι πιο περιπετειώδεις από εσάς μπορείτε να συνεχίσετε περπατώντας πάνω στα ασβεστολιθικά πετρώματα του καταρράκτη και να ανεβείτε πάνω από αυτόν, συνεχίζοντας τη βόλτα, μέσα από την κοίτη του ποταμού.
πηγη facebook λιμνη σκρα

Από xiromeropress

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *