Στις 7 Οκτωβρίου 1979, το αεροσκάφος τύπου DC-8 της Ελβετικής αεροπορικής εταιρείας Swissair, με στοιχεία Swissair Πτήση 316, συνετρίβη ενώ επιχειρούσε να προσγειωθεί στο Διεθνές Αεροδρόμιο Ελληνικού. Από τους 154 επιβάτες και πλήρωμα της πτήσης, οι 30 τραυματίστηκαν και οι 14 έχασαν τη ζωή τους στο ατύχημα. Η Πτήση SR 316, ήταν ένα διεθνές προγραμματισμένο δρομολόγιο, το οποίο είχε αφετηρία τη Γενεύη και προορισμό την Αθήνα. Το αεροσκάφος, ονόματι Uri είχε κυβερνήτη τον Fritz Schmutz και συγκυβερνήτη τον Martin Deuringer. Το αεροσκάφος ενώ προσγειωνόταν επιβράδυνε αλλά εξετράπη από τον διάδρομο και κατέληξε να σταματήσει στο δημόσιο δρόμο προς το γήπεδο του γκολφ της Γλυφάδας.

Διαχωρίστηκαν η αριστερή του πτέρυγα και η ουρά και εκδηλώθηκε πυρκαγιά. Μεταξύ των νεκρών υπήρχαν Βρετανοί, Γερμανοί και Γάλλοι πολίτες. Από τους επιβάτες επί του σκάφους, οι 100 ήσαν ιατροί, καθ’ οδόν σε ένα ιατρικό συνέδριο στην Κίνα. Μετά το δυστύχημα μαθεύτηκε ότι το αεροσκάφος μετέφερε πάνω από 450 κιλά ραδιοϊσοτόπων και μικρή ποσότητα πλουτωνίου. Το πλουτώνιο ήταν στις αποσκευές ενός από τους επιβαίνοντες γιατρούς. Οι Αρχές έλεγξαν τους πυροσβέστες και τους άλλους εργαζόμενους στη διάσωση, για τυχόν έκθεσή τους στην ακτινοβολία. Η συντριβή κατέστρεψε βιομηχανικά διαμάντια αξίας άνω των 2 εκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία προορίζονταν για την Μουμπάι. Τα περισσότερα από τα άκοπα διαμάντια βρέθηκαν από την αστυνομία, αλλά είχαν καταστραφεί από την έντονη θερμότητα της συντριβής.
Δυο ημέρες μετά τη συντριβή της Πτήσης SR 316, οι Ελληνικές Αρχές, κατηγόρησαν τον Κυβερνήτη Fritz Schmutz μεταξύ άλλων και με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας. Στη δίκη που έγινε το 1983, βρέθηκε ότι ο Schmutz, μαζί με τον συγκυβερνήτη Deuringer, ήταν ένοχοι πολλαπλών κατηγοριών συμπεριλαμβανομένης και αυτής της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας, της πρόκλησης πολλαπλών σωματικών βλαβών και της παρακώλυσης της εναέριας κυκλοφορίας, καταδικάστηκαν δε, σε πέντε και δυόμιση έτη αντιστοίχως. Οι Schmutz και Deuringer αφέθηκαν ελεύθεροι με εγγύηση, ενώ άσκησαν έφεση κατά της ποινής τους. Ένα χρόνο μετά την καταδίκη τους, το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι οι Schmutz και Deuringer, θα μπορούσαν να εξαγοράσουν την ποινή της φυλάκισής τους. Μετά το ατύχημα, κανένας από τους δύο πιλότους δεν έχει πετάξει, αλλά απασχολούνταν από τη Swissair. Η διερεύνηση των ατυχημάτων αποφάνθηκε ότι οι αιτίες του δυστυχήματος ήταν ότι οι χειριστές της πτήσης, προσγείωσαν το αεροσκάφος πολύ κάτω προς το διάδρομο προσγείωσης, με πάρα πολύ υψηλή ταχύτητα, μετά από μια μη σταθεροποιημένη προσέγγιση και ότι δεν κατάφεραν να αξιοποιήσουν σωστά την πέδηση του αεροσκάφους και τα συστήματα αντίστροφης ώσης το οποίο είχε ως αποτέλεσμα, να μην είναι σε θέση να σταματήσει το αεροσκάφος εντός του διαθέσιμου διαδρόμου.


Το αεροπλάνο που συνετρίβη σε πτήση τον Ιούνιο του 1977 Το αεροπλάνο που συνετρίβη σε πτήση τον Ιούνιο του 1977 Retronaut Παλιά Αθήνα Παλιές φωτογραφίες Swissair Γλυφάδα Αεροδρόμιο «Ελληνικό» Αεροπορικές εταιρίες Αεροπορικά δυστυχήματα 17.3.2017
Πηγή: www.lifo.gr

Από xiromeropress

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *