ionia-odos
Η μη απευθείας σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνιο Οδό(η περίφημη, διαφημισμένη μάλιστα, παράκαμψη Αγρινίου) καθώς και το αίτημα δεκαετιών για την χωροθέτηση κοντά στο μεγάλο αστικό κέντρο της Αιτωλοακαρνανίας μιας βιομηχανικής περιοχής, ενός Βιοτεχνικού Πάρκου(ΒΙΟ.ΠΑ) φαίνεται ότι έχει βρει ενωμένους και με κοινή στόχευση την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον δήμο Αγρινίου.
Συγκεκριμένα, ο Περιφερειάρχης κ. Απόστολος Κατσιφάρας προ ημερών από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του «Αχελώος TV» έκανε λόγο για συνεργασία με τον δήμο Αγρινίου και για τα δύο αυτά ζητήματα, αφενός με την εκπόνηση προκαταρκτικής μελέτης που θα χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια για την απευθείας σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό, με κάθετη κοντινή σύνδεση μεταξύ Αγγελοκάστρου και Δοκιμίου, η οποία δεν θα περνάει όμως μέσα από αστικό ιστό όπως π.χ. των Καλυβίων.
Και αφετέρου με την ανταλλαγή ή την παραχώρηση ενός μεγάλου χώρου από το κράτος(την σημερινή Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου)κοντά στην νέα αυτή κάθετη σύνδεση Αγρινίου-Ιόνιας Οδού για την χωροθέτηση Βιοτεχνικού Πάρκου. Η είδηση μάλιστα είναι ότι αυτό το κτήμα έχει βρεθεί, είναι κοντά στο Αγγελόκαστρο, είναι 240 στρέμματα και όπως αναφέρθηκε δεν θα δαπανηθούν χρήματα- που δεν υπάρχουν για απαλλοτριώσεις- αλλά θα παραχωρηθεί από το κράτος ή θα υπάρξει ανταλλαγή. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για χώρο εκτός ΓΠΣ, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα έχει περιορισμούς μόνο για χρήσεις χαμηλής όχλησης αλλά θα μπορεί να φιλοξενήσει οποιαδήποτε αναπτυξιακή επιχειρηματική δραστηριότητα, ενώ προβλέπεται και στη νέα Προγραμματική Περίοδο της Περιφέρειας, πράγμα που σημαίνει ότι έχουν βρεθεί κονδύλια για τη δημιουργία του.
Οι προχωρημένες αυτές διαδικασίες αναμένεται να αλλάξουν το Αγρίνιο αν ευοδωθούν και έχουν στήριξη και από τις δύο πλευρές. Επιστολές έχουν στείλει τόσο η Περιφέρεια όσο κι ο δήμος στο υπουργείο Οικονομικών για να προχωρήσει η διαδικασία, ενώ και προς την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων έχουν γίνει ανάλογες κινήσεις για την νέα χάραξη προς τον υπουργό κ. Χ, Σπίρτζη αλλά και προς τον Γ.Γ. κ. Γ. Δέδε, με τα μηνύματα να είναι θετικά. Πληροφορίες μάλιστα κάνουν λόγο για έλευση του υπουργού το προσεχές διάστημα.
Χαιρετίζει τη συνεργασία ο δήμαρχος Αγρινίου
Ο δήμαρχος Αγρινίου κ. Γ. Παπαναστασίου εξηγεί σχετικά με το διπλό εγχείρημα: «Είμαστε σε κοινό βηματισμό με την Περιφέρεια και πρέπει να σταθούμε στο γεγονός ότι έχουμε καταλάβει και οι δύο πλευρές ότι αυτές οι κινήσεις μπορεί να αποβούν πολύ σημαντικές για την περιοχή γενικά. Προσωπικά χαιρετίζω αυτή την κοινή δράση κι ας έχουμε διαφωνήσει σε άλλα ζητήματα με τον κ. Κατσιφάρα. Σε ότι αφορά τη νέα χάραξη είναι κάτι που προσωπικά το είχα επιδιώξει από όταν ήμουν πρόεδρος του ΤΕΕ και παρά τις διάφορες διαφωνίες που ακουγόταν δεξιά κι αριστερά. Είχα προχωρήσει το θέμα μιας προκαταρκτικής μελέτης με τον κ. Σουφλιά, είχα θέσει το θέμα σε όλους τους τόνους στον κ. Χρυσοχοΐδη, όμως πάντα μας προλάβαιναν οι πολιτικές εξελίξεις. Ήταν αδιανόητο να μην έχει σύνδεση το Αγρίνιο με έναν τέτοιο δρόμο, τη στιγμή που ξέρουμε τι έγινε σε όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες με τα αστικά κέντρα κοντά τους και μάλιστα από τη στιγμή που περνάει ο δρόμος τόσο μακριά από την πόλη. Επίσης ήταν αδιανόητα διάφορα που ακουγόταν για άλλες χαράξεις καθώς η Αγία Ελεούσα π.χ είναι περιοχή Natura ενώ ένας τέτοιος δρόμος δεν μπορεί να περάσει από την γέφυρα του Αχελώου. Νομίζω ότι έχουμε πείσει τους κυρίους Δέδε και Σπίρτζη σε μεγάλο βαθμό, ενώ τα χρήματα για την μελέτη υπάρχουν από την Περιφέρεια και δεν είναι πολλά. Αλλά και το κτήμα που προτείνουμε για το ΒΙΟ.ΠΑ έχει πολλά υπέρ του. Θα βρίσκεται κοντά στη νέα χάραξη, έχουμε αποστείλει και τους σχετικούς χάρτες και είναι 240 στρέμματα και τετραγωνισμένο και θα είναι εκτός ΓΠΣ, άρα για κάθε χρήση ανεξαρτήτως βαθμού όχλησης. Παράλληλα θα είναι κοντά σε Βιολογικό Καθαρισμό, κοντά και στον ήδη υπάρχοντα δρόμο, υπάρχουν επιχειρήσεις ήδη στην ευρύτερη περιοχή και δεν χρειάζεται να εμπλακούμε με το θέμα του Αχελώου, ενώ υπάρχει κοντά βασική υποδομή για σιδηρόδρομο, αν και όποτε αποφασίσουν να βάλουν κι εμάς στον χάρτη ενός μέσου μεταφοράς με το οποίο δουλεύει όλη η Ευρώπη. Τέλος η Περιφέρεια έχει προβλέψει χρηματοδότηση για τέτοιο σχέδιο στη νέα Προγραμματική της, κάτι που δυστυχώς εμείς στους δήμους δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε.
Σε κάθε περίπτωση νομίζω ότι σχεδιάζουμε κάτι μεγάλο για την περιοχή κι αν έχουμε αποτελέσματα το Αγρίνιο θα είναι μια διαφορετική πόλη με τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές μετά. Το αίτημα για νέα χάραξη σύνδεσης με την Ιόνια είναι θεμελιώδες ενώ το ΒΙΟ.ΠΑ είναι ένας πόθος για την επιχειρηματικότητα της περιοχής τουλάχιστον 45 χρόνων»

Homepage

Από xiromeropress