Τον Ιούνιο του 1888 αρχίζουν οι εργασίες κατασκευής της γραμμής Μεσολογγίου – Αιτωλικού – Αγρινίου, μήκους 44 χλμ. Τον Μάρτιο του 1890 ιδρύεται η Εταιρεία Σιδηροδρόμου Βορειοδυτικής Ελλάδος (Σ.Β.Δ.Ε.) και τους επόμενους μήνες αρχίζει η λειτουργία της γραμμής Μεσολογγίου-Αγρινίου. Η αμαξοστοιχία ήταν κάτι άγνωστο για τους περισσότερους κατοίκους του Αγρινίου εκείνη την εποχή και πλήθη συγκεντρώθηκαν στον σταθμό της πόλης για να δουν το νέο αυτό μεταφορικό μέσο. Η εφημερίδα “Ο πολίτης” του Αγρινίου το 1890 έγραψε τα εξής χαρακτηριστικά για αυτό το γεγονός:
“Την 15 φθίνοντος μηνός και περί ώρα 4 μ.μ. αφίκετο εκ Μεσολογγίου ο σιδηροδρομικός συρμός εις τον ενταύθα σταθμόν αυτού. Άμα δε ως ηκούσθη ο συρυγμός της ατμομηχανής, αναρίθμητον πλήθος εκ της πόλεώς μας εξέδραμεν προς το μέρος, ένθα τα διάφορα αυτού καταστήματα ίδρυνται, όπως αντιληφθή ιδίοις όμμασιν το αξιοθέατο και μεγαλοπρεπές αντικείμενον, όπερ αληθώς παρίστα η εκτάκτως εμφανισθείσα αμαξοστοιχία. Το άπειρον τούτο πλήθος ιδόν ταύτην κατεγοητεύθη εκ του απροσδοκήτου τούτου θεάματος και μυρίας εξέπεμψεν ευχάς, υπέρ του Προέδρου της Κυβερνήσεως κ. Χαρίλαου Τρικούπη. Επί διαφόρων δε αποστάσεων της σιδηροδρομικής γραμμής, τη επιμελεία του Δημάρχου Αγρινίου κ. Σπυρίδωνος Σπυροπούλου, είχον αναρτηθεί αψήδες εκ μυρσινών και ανθέων μετά σημαιών διαφόρων χρωμάτων, εν αίς διεκρίνετο κυματίζουσα η του ημετέρου έθνους. Μετά την αποχώρησιν του συρμού, το συρρεύσαν πλήθος επανέκαμψε οίκαδε, αποκομίσαν τας αρίστας εντυπώσεις επί τω θεάματι ό αντελήφθη.”
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ‎Μιλτιάδης Ζαβέρδας‎ ΣΤΗ ΟΜΑΔΑ Αιτωλία και Ακαρνανία στο πέρασμα του χρόνου, Aetolia Acarnania tempus.

Από xiromeropress