brana1
Η Σπεράντζα Βρανά ήταν γνωστή Ελληνίδα ηθοποιός. Γεννήθηκε στο Μεσολόγγι στις 6 Φεβρουαρίου 1928 (κατά άλλους 1926 ή 1932).[(Κατά τον Θόδωρο Έξαρχο, που είχε στη διάθεσή του τα μητρώα του ΣΕΗ, η Σπεράντζα είχε γεννηθεί το 1928). Το πραγματικό της ονοματεπώνυμο ήταν Ελπίδα Χωματιανού. Έγραψε αρκετά βιβλία, με σπουδαιότερο το αυτοβιογραφικό Τολμώ.
Βγήκε στο θέατρο το 1948. Το άστρο της έλαμψε από την πρώτη στιγμή. Μια χυμώδης κοπελίτσα, μόλις 16 χρόνων, η Ελπίδα Χωματιανού, κέρδισε το κοινό με την πρώτη της ατάκα. Ήταν η Σπεράντζα Βρανά. Τολμηρή, ανατρεπτική, η ζωή της μέχρι την τελευταία στιγμή της επεφύλασσε μεγάλες επιτυχίες, δόξα, αλλά και πόνο.

Μια γυναίκα-θρύλος, που έκανε τον αρσενικό πληθυσμό να παραληρεί με το καλλίγραμμο κορμί και το μπρίο της.
Παντρεύτηκε στα 16 της με Έλληνα από την Αίγυπτο, αλλά χώρισε έπειτα από 24 μέρες. Αν και την πολιορκούσε κάθε αρσενικό που τη συναντούσε, εκείνη προτίμησε να κάνει ελάχιστες σχέσεις, όπως ο μακροχρόνιος έρωτάς της με τον Κώστα Βουτσά. Κι ενώ είχαν παραγγείλει μέχρι και το νυφικό για το γάμο, χώρισαν όταν εκείνος της ζήτησε να εγκαταλείψει το θέατρο, γιατί την ποθούσαν πολλοί θαυμαστές και φοβόταν μην τη χάσει.
Λίγα χρόνια μετά μπήκε στη ζωή της ο Παύλος, ο αγαπημένος της σύζυγος για 43 ολόκληρα χρόνια. Μέχρι που τους χώρισε ο θάνατος.
Αυτό όμως δεν ήταν το μοναδικό πλήγμα στη ζωή της…
brana2
Δύσκολα χρόνια
Ένα τροχαίο ατύχημα πριν από περίπου 20 χρόνια τη λύγισε. Για πολύ καιρό την άφησε σχεδόν κατάκοιτη. Η αφοσίωση όμως και η αγάπη του Παύλου αλλά και η ψυχική της δύναμη την έκαναν να σηκωθεί, έστω και με πατερίτσες. Αν και είχε χάσει για πάντα το μεγάλο εραστή της, όπως αποκαλούσε το θέατρο, γιατί δεν μπόρεσε να ξανανέβει στο σανίδι, βρήκε τρόπο διαφυγής στα βιβλία. Ξαναβρήκε το κουράγιο μέσα της και άρχισε να γράφει με τη δική της χαρακτηριστική μάγκικη γλώσσα.
Η μοίρα όμως την ξαναχτύπησε. Της στέρησε τον αγαπημένο της σύντροφο, τον Παύλο, πριν από δύο χρόνια. Αυτό ήταν το βάσανό της. Υπέμενε τους πόνους όλο αυτόν τον καιρό, αλλά αυτόν δεν μπόρεσε να τον αντέξει. Όπως η ίδια εξομολογούνταν σε φιλικά της πρόσωπα, μόνη κάθε βράδυ δεν μπορούσε να πιστέψει ότι έχασε το στήριγμά της. Δεν δεχόταν ότι είχε φύγει για πάντα. Ίσως γι’ αυτό η ζωή δεν την άφησε να μείνει πολύ μακριά του…
Άφησε δε έντονα τα ίχνη της στην άγραφτη ακόμη ιστορία των διάσημων χαστουκιών, με ένα «μπάτσο» που έδωσε σε αστυνομικό όργανο πριν από πολλά χρόνια. Ήταν Ιούλιος 1962 όταν η Βρανά με τον σύντροφό της Κώστα Βουτσά επισκέφθηκαν κάποιον συνάδελφό τους στο «Θέατρο Βέμπο» και στάθμευσαν το αυτοκίνητό τους μπροστά από το θέατρο. Αλλά το αστυνομικό όργανο, ο γνωστός στην περιοχή Θύμιος που εκτελούσε χρέη τροχονόμου κάλεσε την ηθοποιό να το απομακρύνει διότι παρεμπόδιζε την κυκλοφορία.
brana3
Πράγματι, η Βρανά το μετακίνησε στο απέναντι πεζοδρόμιο, αλλά το όργανο έσπευσε λεγοντάς της πως κι εκεί απαγορευόταν δείχνοντας περίεργη εμμονή. Κουβέντα στην κουβέντα προκλήθηκε λογομαχία. Η περιγραφή της εποχής είναι χαρακτηριστική: «Επηκολούθησε ζωηρόν επεισόδιον κατά την διάρκειαν του οποίου η Βραννά ερράπισε τον τροχονόμον και του επροξένησε αμυχάς εις το πρόσωπον διά των ονύχων της». Αμέσως μεσολάβησαν άλλοι ηθοποιοί ώστε να λήξει το επεισόδιο. Ο Θύμιος πήρε το δρόμο για τον Σταθμό Α’ Βοηθειών και η Βρανά για το θέατρο του Εθνικού Κήπου όπου έπαιζε.
Εκεί την περίμεναν όμως άνδρες της ασφάλειας, οι οποίοι και τη συνέλαβαν μόλις τέλειωσε την παράσταση αφού ο τροχονόμος είχε υποβάλει μήνυση τόσο εναντίον της Βρανά όσο και του Κ. Βουτσά για εξύβριση. Έτσι η λαοφιλής Σπεράντζα παρέμεινε ένα βράδυ στην υποδιεύθυνση της Τροχαίας Αθηνών για να αφεθεί ελεύθερη την επομένη από τον Εισαγγελέα Υπηρεσίας. Και παρά το γεγονός ότι η ίδια υποστήριζε επισήμως πως δεν είχε ραπίσει τον αστυφύλακα οι μάρτυρες μιλούσαν για ξεγυρισμένο και ηχηρό σκαμπίλι.
πηγες wikipedi,mikros-romios.gr,womenonly.gr/

Από xiromeropress

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *