Η πολύπαθη ελληνική τηλεόραση, έχει μια ιστορία δύσκολη και γεμάτη μίση, πάθη και δολοπλοκίες. Η ΕΙΡΤ, η ΥΕΝΕΔ (στρατιωτικό κανάλι –Υπηρεσία Ενημερώσεως Ενόπλων Δυνάμεων- με παγκόσμια πατέντα !), 

   η Χούντα, η λογοκρισία και άλλα πολλά και ευτράπελα που μπορείτε να τα βρείτε στο «Λόλα» στην ανάρτηση με τίτλο«Αυτή είναι η ελληνική τηλεόραση !».   

  



   Η «Λόλα», που τόσο πολύ αγάπησε και συνεχίζει να αγαπάει την παλιά ελληνική ασπρόμαυρη τηλεόραση, σας ξαναθυμίζει, μ’ ένα απλό κλικ, μερικές αναρτήσεις του blog, κάνοντας αυτό το αφιέρωμα εν είδει τελευταίου ασπασμού στην πολυαγαπημένη κρατική ή δημόσια ελληνική τηλεόραση !!

Η Ανθολογία των σήριαλ

Ο Μπάρμπα-Μυτούσης

     Ποιος δεν θυμάται τον Μπάρμπα-Μυτούση και τα ανιψούδια του τον Κλούβιο και την Σουβλίτσα; Ήταν από τις πρώτες παιδικές εκπομπές στην ελληνική τηλεόραση και το κουκλοθέατρο της Ελένης Θεοχάρη Περάκη διασκέδαζε νωρίς το απόγευμα τα πιτσιρίκια της εποχής εκείνης. 

Καλημέρα σας παιδιά

    Η Θεία Λένα που από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 και ως τον θάνατό της το πρωινό της 16-10-1971, η «καλημέρα» της γέμιζε τα πρωινά μας από την ΥΕΝΕΔ. Παρόλα αυτά η Θεία Λένα και οι εκπομπές της σε επανάληψη συντρόφευσαν για ακόμα 10 χρόνια από τον θάνατο της τις επόμενες γενιές κάθε ημέρα στις 9:00 το πρωί …

Ο Χριστός ξανασταυρώνεται

     “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται” είναι μία τηλεοπτική δραματική σειρά που προβλήθηκε από την ΕΡΤ την περίοδο 1975-1976 και συντάραξε το τηλεοπτικό κοινό, σημειώνοντας υψηλή τηλεθέαση για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Το σενάριο ήταν βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη και με το οποίο η ΕΡΤ έκανε τα πρώτα αποφασιστικά βήματα στην παραγωγή μεγάλων ποιοτικών τηλεοπτικών σειρών.

Λούνα Παρκ



   Κάθε Πέμπτη για 7 ολόκληρα χρόνια, από το 1974 έως το 1981, τα βλέμματα των τηλεθεατών ήταν στραμμένα σ’ ένα Λούνα Παρκ, όπου συναντώνταν τα όνειρα, οι χαρές, οι λύπες, οι έρωτες ανθρώπων που κινούνταν εκεί, πλάι στους τροχούς της τύχης, τις μπαλαρίνες, τα τρενάκια, τους κρίκους.

Αστροφεγγιά

     Κοινωνική τοιχογραφία της Αθήνας του μεσοπολέμου και των χρόνων που η αστική τάξη επιβάλλει την κυριαρχία της στο πολιτικό προσκήνιο μέσα από τις παράλληλες ιστορίες μιας παρέας νέων με κοινά όνειρα, αλλά διαφορετική καταγωγή.

Οι Πανθέοι

    Διασκευή της ομότιτλης μυθιστορηματικής τριλογίας του Τάσου Αθανασιάδη: (Η χαρισάμενη εποχή, Μάρμω Πανθέου, Η κερκόπορτα) που απετέλεσε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της ελληνικής τηλεόρασης. 

    Η εικόνα της Ελλάδας στο τέλος του Μεσοπολέμου και στο φάσμα του Β’ Παγκοσμίου παρουσιάζεται ανάγλυφα από την πένα του ακαδημαϊκού Τάσου Αθανασιάδη, μέσα από τις ανησυχίες, τα προβλήματα, τις αγωνίες, τους έρωτες και τα διλήμματα  μιας αριστοκρατικής πολυμελούς οικογένειας, των Πανθέων.

Ο Άγνωστος Πόλεμος

    Η σειρά αποτελούνταν από υποθέσεις αντικατασκοπείας στα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τις οποίες αναλάμβανε ο κεντρικός ήρωας συνταγματάρχης Βαρτάνης (Άγγελος Αντωνόπουλος), ο οποίος υπηρετεί στο γραφείο αντικατασκοπείας και είναι επικεφαλής μιας επιτροπής που ανακρίνει και ερευνά για τις κινήσεις των κατασκόπων του Άξονα.

Η Γειτονιά μας

  Οι καθημερινές ιστορίες μιας ομάδας ανθρώπων που συμβιώνουν σε μια από τις τελευταίες γειτονιές της Αθήνας. Με φόντο μία γειτονιά της Αθήνας και ατού την πένα του μεγάλου Κώστα Πρετεντέρη, η σαπουνόπερα «Η Γειτονιά Μας» έφτασε τους δείκτες τηλεθέασης στα ύψη, αποδεικνύοντας πως οι ηθογραφίες αγγίζουν την ψυχή του Έλληνα τηλεθεατή στο μέγιστο δυνατό βαθμό. 

Ο Παράξενος ταξιδιώτης

    Ένας παράξενος άνθρωπος, κρατώντας στο χέρι ένα μικρό βαλιτσάκι, μια νύχτα καταιγίδας, προφασιζόμενος ένα ατύχημα, ζητά άσυλο στην απομονωμένη βίλα του Βρεττού, που βρίσκεται σ΄ ένα μικρό ιδιόκτητο νησί.  

    Αναστατώνει με την παρουσία του τον ιδιοκτήτη της βίλας, φλερτάρει με τη δεύτερη γυναίκα του και την κόρη του και συγκρούεται με τον πιστό υπηρέτη, Θωμά. Ισχυρίζεται πως είναι γιος του Βρεττού και η αποκάλυψη της ταυτότητάς του, συνδυάζεται με τη διαλεύκανση μιας παλιάς ιστορίας προδοσίας, από τον καιρό της κατοχής….

Η Γυφτοπούλα

      Η δεύτερη μεταφορά λογοτεχνικού έργου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στη μικρή οθόνη από τον παραγωγό Δημήτρη Ποντίκα, μετά τους “Έμπορους των εθνών” που προηγήθηκαν. 

   Το σίριαλ που είναι από τα ελάχιστα της δεκαετίας του’70 που δε σβήστηκε για λόγους «οικονομίας» και εξακολουθεί να παίζεται τακτικά μέχρι τις μέρες μας, παρότι δε κρύβει τα χρόνια του, εξακολουθεί να θεωρείται ως ένα από τα πιο αξιόλογα της πρώτης περιόδου της ελληνικής τηλεόρασης.

Ο Μεθοριακός Σταθμός

     Η καθημερινή ζωή στο ακριτικό χωριό της Καλαμιάς και τα διάφορα αγροτικά και κοινωνικά προβλήματα.  Κεντρικός χαρακτήρας της σειράς είναι ο νεαρός γεωπόνος του χωριού. Αλέξης Κοντόπουλος. 

    Τελειώνοντας τις σπουδές του στη Ανωτάτη Γεωπονική, επιστρέφει στο χωριό του αποφασισμένος να ασκήσει την επιστήμη του στο μέρος που γεννήθηκε και να βοηθήσει τους συγχωριανούς του. Ζει μαζί με τη μάνα του, Κούλα και την ψυχοκόρη της, Γαρουφαλλιά που είναι κρυφά ερωτευμένη μαζί του. Πολλές φορές ο Αλέξης συγκρούεται με την πιο αντιδραστική μερίδα του χωριού, που εκπροσωπεί ο πρόεδρος.

Ο Ονειροπαρμένος

    Γλυκόπικρες ιστορίες που συμβαίνουν σ΄ έναν ονειροπόλο υπάλληλο που ζει μια τελείως συμβατική ζωή με τη μητέρα του, αλλά έχει ωστόσο τη τάση, συνέχεια να ονειρεύεται. Έτσι αναπλάθει και προεκτείνει με τη φαντασία του, ασήμαντα καθημερινά περιστατικά και γεγονότα του γραφείου, δίνοντάς τους με την ονειροπόλησή του, μιαν άλλη διάσταση, πιο ανθρώπινη και χαρούμενη… 

   Μια σειρά του Κώστα Πρετεντέρη με τον χαρακτήρα του Κώστα, ενός ονειροπαρμένου ταπεινού ανθρωπάκου, που προεκτείνει και ζει στα όνειρά του, όσα δεν μπορεί να ζήσει στην καθημερινότητα. 

    Ο Κώστας Βουτσάς στην πρώτη του τηλεοπτική επιτυχία, χτίζει με ταλέντο το χαρακτήρα ενός Δον Κιχώτη της μικροαστικής ζωής, αλλά βαθιά ανθρώπινου και γεμάτου αισθήματα.

Οι Έμποροι των Εθνών

      “Οι Έμποροι των Εθνών” ήταν η πρώτη μεταφορά λογοτεχνικού έργου στην Ελληνική τηλεόραση. Ξαναζωντανεύει τη νησιώτικη Βενετοκρατία στην πρώτη της εξόρμηση για την κατάκτηση των Κυκλάδων και περιγράφει με δαντικές εικόνες την αγριότητα των Βενετών και των Γενοβέζων, που είχαν ως μόνο νόμο τους την αυθαιρεσία και την ωμή ιδιοτέλεια. Αυτοί είναι «οι έμποροι των εθνών» που η δίψα του χρήματος τους μεταβάλλει σε λύκους και απαίσιους φονιάδες των ήσυχων ανθρώπων των ελληνικών νησιών. 

    Από τα δημοφιλέστερα τηλεοπτικά προγράμματα της σεζόν 1973-74, αν και ο προγραμματισμός του ΕΙΡΤ ήταν να τοποθετήσει τη σειρά “απέναντι” από την δημοφιλέστατη σειρά “Άγνωστος πόλεμος (1971)” της ΥΕΝΕΔ. 

   Σύμφωνα μάλιστα με τον Δημήτρη Ποντίκα σε συνέντευξή του στην ΕΤ1 το 2011 για τη σειρά, “Οι Έμποροι των Εθνών” κατάφεραν να “χτυπήσουν” τον “Άγνωστο Πόλεμο” και να οδηγήσουν την “αντίπαλη” σειρά στο τέλος της.

Εν Τούτω Νίκα

     Ιστορικό σίριαλ με θέμα τους αγώνες του Μεγάλου Κωνσταντίνου, για να επιβληθεί των αντιπάλων του και να στεφτεί Καίσαρ της Ρώμης, 

  γεγονότα στα οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο, τόσο ο προσηλυτισμός του στον Χριστιανισμό μετά το περίφημο όραμα, όσο και η μεταφορά της πρωτεύουσας της Αυτοκρατορίας στην Κωνσταντινούπολη.  

Ο κύριος Συνήγορος

    Οι καθημερινές περιπέτειες επιβίωσης ενός ξεπεσμένου και ολίγον τρακαδόρου Κεφαλλονίτη δικηγόρου, που κυνηγά τη μεγάλη υπόθεση η οποία όμως ποτέ δεν έρχεται. Η πρώτη κωμική και πραγματικά επιτυχημένη σειρά της ελληνικής τηλεόρασης. 

    Κεντρικός της χαρακτήρας, ο Δημοσθένης Παρλάτος, ο οποίος έχει ένα δικηγορικό γραφείο σε κάποια στοά των Αθηνών. Η καθημερινή του ζωή, περιστρέφεται γύρω από την προσωπική του γραμματέα, την Ισμήνη, τον καφετζή του μεγάρου ο οποίος πονοκεφαλιάζει καθημερινά πώς  θα εξοφλήσει τα θαλασσοδάνεια και τις οικονομικές του υποχρεώσεις, ο περήφανος στην ακοή Στριφτομπούμπουλας και κάποιοι άλλοι περίεργοι τύποι, όπως ο Λιγουλάκης και ο  Ντανάκουλης.

Λεηλασία μιας ζωής

    Κοινωνική τοιχογραφίαπου απλώνεται περιγράφοντας τη ζωή απλών και φτωχών ανθρώπων και τις αντιξοότητες κάτω από τις οποίες πρέπει να αγωνιστούν για να καλυτερέψουν τη ζωή τους. 

   Το σίριαλ διακρίθηκε για τη προσεγμένη του σκηνοθεσία και ανάπλαση εποχής και υπηρετήθηκε από καλούς ηθοποιούς στους κεντρικούς ρόλους.

Ο Περίπλους

   Τρεις ιστορίες του ελληνικού μεσαίωνα, τοποθετημένες μετά τη πτώση της Κωνσταντινούπολης, στα χρόνια της μεγάλης σύγκρουσης του ελληνισμού με την τουρκική αυτοκρατορία. Διασκευή σε τρεις μεγάλους κύκλους επεισοδίων της μυθιστορηματικής τριλογίας του Διονυσίου Ρώμα. 1. Ο Σαπροκόμητος είναι το πρώτο μέρος της τριλογίας που φέρει τον τίτλο “Οι Nταβιτσέντσα (1570-1670)” και μας μεταφέρει στη Ζάκυνθο της εποχής της ναυμαχίας της Ναυπάκτου (1571 μ.Χ.).

   2. Το Ρεμπελιό των Ποπολάρων που μας μεταφέρει στα χρόνια της επανάστασης των Ζακυνθινών ενάντια στη Βενετία. 

   3. O θρήνος της Kάντιας είναι το τρίτο μέρος της τριλογίας που παρακολουθεί την εν λόγω οικογένεια των Nταβιτσέντσα από το 1645 ως το 1669, ως την πτώση δηλαδή του Xάνδακα στους Τούρκους.

Μπόζο

    Ο Μανώλης Δεστούνης ήταν ο «Μπόζο», ο καλόκαρδος , αγαπημένος κλόουν των παιδιών στη δεκαετία του ’70, με την κόκκινη μύτη και τα τεράστια παπούτσια, που σκόρπιζε γέλιο και χαρά, 

    διδάσκοντας παράλληλα τους λιλιπούτειους φίλους του πώς να διαχωρίζουν το καλό από το κακό, το δίκαιο από το άδικο, την αξία της μόρφωσης, το σεβασμό στους γονείς, στους ηλικιωμένους και τους νόμους, την αγάπη προς την πατρίδα, δίνοντάς τους συμβουλές ακόμα και για το πώς θα αποφεύγουν τα ατυχήματα !

Εκείνος και εκείνος

    Πρωτότυπη σειρά θεατρικών μονόπρακτων σε τηλεοπτική διασκευή με διάχυτο το κωμικό στοιχείο, που ενώ διατηρούν αυτονομία μεταξύ τους αποτελούν μία ενότητα, καθώς παρακολουθούν την πορεία των δύο βασικών ηρώων τους. 

   Τα εμπνευσμένα κείμενα αυτής της πιο cult ελληνικής σειράς έγραφε ο Κώστας Μουρσελάς. Ανταλλαγές απόψεων και φιλοσοφικές συζητήσεις μεταξύ δυο περιθωριακών τύπων, που ζουν στα παγκάκια των πάρκων και φιλοσοφούν ασταμάτητα, επί παντός επιστητού… 

Σειρά-θρύλος της ελληνικής τηλεόρασης που άφησε εποχή, συζητήθηκε όσο λίγες και παρότι δε σημείωσε μεγάλες θεαματικότητες, ήταν μια χαραμάδα φωτός στη σκοτεινή τηλεοπτική πραγματικότητα της χουντικής εποχής.

Γιούγκερμαν

   Τολμηρή τοιχογραφία της ελληνικής κοινωνίας μέσα από την ιστορία ενός δυναμικού πρόσφυγα που προσπαθεί να στεριώσει σε έναν άγνωστο και εχθρικό κόσμο. Ένα από τα ωραιότερα σίριαλ του σκηνοθέτη Βασίλη Γεωργιάδη. 

    Το μυθιστόρημα του Καραγάτση ήταν σπουδαίο δέλεαρ για έναν σκηνοθέτη που έδινε εξίσου σημασία στην αισθητική όσο και στην εμπορικότητα των έργων του, έσπευσε να μεταφέρει στη μικρή οθόνη, το 1976, τον «Γιούγκερμαν», 

   που πάντως έμεινε στην ιστορία και στη μνήμη του φιλοθεάμονος κοινού – και αυτή η σειρά έχει καταστραφεί – κυρίως για την ερμηνεία του Αλέκου Αλεξανδράκη στον ομώνυμο ρόλο.

lolanaenaallo

Από xiromeropress

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *